آیا مقعد لیسی از نظر بهداشتی ایمن است؟

رابطه مقعدی

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

اینکه نام های زیادی برای این عمل وجود دارد(Rimming, Ass eating, Booty jobbing) نشان دهنده کنجکاوی فرهنگی در مورد رابطه دهانی مقعدی است.
طبق گفته Evan Goldstein، مدیر و بنیان گذار شرکت Bespoke Surgical، اعمال جنسی ای که نشیمنگاه و مقعد در آن ها دخالت دارند درحال افزایش است. “من کشف کرده ام که نسل های جوان دید و فکر باز تری نسبت به این عمل دارند.”

درحالی که هیچ اطلاعات جدیدی در این مورد وجود ندارد یک بررسی در سال 2008 بر روی 1400 مرد دگرجنسگرا نشان داد که در طول 30 روز 24 درصد از آنان عمل مقعد لیسی را با پارتنر های مونث خود انجام داده اند و 15 درصد آنان مورد این عمل قرار گرفته اند، و اعداد به طور شگفت آوری در مقایسه با افکار عمومی که در مورد این موضوع وجود دارد کم بوده اند. پس در عین اینکه رسانه ها در این مورد بی پروا عمل می کنند اینطور به نظر می رسد که افراد در دنیای واقعی کمی در مورد این عمل شکاک و مردد هستند.

بازی با دهان همچنان ریسک بالایی دارد، ولی دکتر Goldstein می گوید این موضوع نباید مانع عمل مقعد لیسی بین شما و پارتنرتان باشد، اگر آن چیزی است که هردو از آن لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید. در هر حال روابط دهانی و مقعدی از لذت بخش ترین اعمال جنسی هستند. دکترSinclair می گوید:“تجمع پایانه های حسی اعصاب در مقعد نشان دهنده پتانسیل زیاد آن برای لذت بردن است.” حتی بدون دخول، استفاده از زبان برای لیسیدن، لمس کردن و بوسیدن آن ناحیه می تواند باعث ایجاد لذت زیادی شود. او می گوید:” هر کس که از رابطه دهانی بهره برده است می داند که زبان می تواند انواع احساس ها را ایجاد کند.”

دکتر Goldstein اشاره می کند که:“خطر های اصلی ناشی از مقعدلیسی بیماری هایی مانند هپاتیت نوع A، HPV، سیفیلیس(آکنه)، سوزاک، و کلامیدیا هستند.” پس بهتر است قبل از هر رابطه ای بهتر است با پارتنر خود درمورد تست STI صحبت کنید و بدون در نظر گرفتن ریسک ها این عمل را انجام ندهید(همچنین استفاده از کاندوم های دهانی نیز توصیه می شود)

 

بعد از صحبت درمورد ایمنی جنسی با پارتنر خود بهتر است شخص گیرنده برای دوری از هرگونه کثیف کاری مقعد خود را بشوید. Sinclair میگوید:“اگر برای استحمام وقت ندارید استفاده از دستمال مرطوب کودکان را توصیه می کنم”
تصادفات اتفاق می افتند، ممکن است مقداری از مدفوع با دهان شما تماس پیدا کند. Sinclair می گوید:“پارتنر شما ممکن است که عفونتی باکتریایی یا ویروسی مانند هپاتیت A، سالمونلا، جیاردیا یا شیگللا در دستگاه گوارشی خود داشته باشند که خود از آن بی خبرند و به شما انتقال می دهند.” تا زمانی که واکسن هپاتیت A زده باشید نباید برای شما مشکلی وجود داشته باشد، اما اگر به هر دلیلی احساس کردید بیمار شده اید با دکتر خود تماس بگیرید و در مورد عمل انجام شده صادق باشید تا درمانی متناسب برای شما انجام دهد.

درمورد سایر اتفاق های ناخوشایند، اگر پارتنر شما دل درد داشته باشد یا دارای مسمومیت غذایی باشد بهتر است که این عمل را به انجام ندهید. Sinclair میگوید:“شما نباید خودتان را در معرض آلودگی یا مشکلی که باعث بیماری شده قرار بدهید.” پس پرسیدن درمورد اوضاع پارتنرتان قبل از عمل ضروری است.

در انتها عمل مقعدلیسی عملی لذت بخش است و اگر هردویتان ایمنی های جنسی را رعایت کنید چیزی نباید جلوی تجربه کردن و لذت بردن از این عمل را بگیرد.

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید