علائمی که نشان دهنده خیانت همسرتان است

خیانت

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

10 علامت حاکی از آنکه همسرتان درحال خیانت به شماست
فکر میکنید به شما خیانت میکنند، اما چطور میتوانید مطمئن شوید؟

نکات کلیدی:
• اگر کسی در گمان خود حس میکند همسرش درحال خیانت است، این حس اغلب درست است.
• علائم خیانت، مشمول شریکی میشوند که از نظر ظاهری به خود بیشتر میرسد، از تلفن همراه خود به افراط پاسداری میکند، برنامه‌ی روزانه‌اش ناگهان دگرگون میشود و از نظر احساسی از دسترس محو میشود.
• کسی ممکن است علائم متعدد خیانت را از خود نشان دهد و همچنان وفادار باشد. هرچند درهرصورت، هرکدام از این نشانه ها منتهی به اختلالی در رابطه است.

 

چطور بفهمید شریک زندگیتان به شما خیانت میکند؟ اغلب، اگر این سؤال را از خود میپرسید، همین اکنون هم احتمال آنکه قربانی خیانت باشید را به خود میدهید. یا در کمترین حالت، احساس میکنید چیزی در رابطه‌ی شما میلنگد. نشانه‌های خیانت در روابط مختلف به اشکال متفاوتی پدیدار میشوند اما سرنخ‌های رایجی نیز وجود دارند که میتوانید آنان را دنبال کنید. قبل از هرچیز این را به شما میگویم: اگر حستان به شما میگوید که شریکتان خیانت میکند، این حدس احتمالاً درست است.
گذشته از آن، پیش از برخورد مستقیم با شریکتان پیرامون رفتار شک برانگیزشان، احتمالا بخواهید گواه بیشتری جمع‌آوری کنید. نشانه های رایج بدعهدی که شاید بخواهید به آنان توجه کنید به شرح زیرند:

1. بهبود ظاهری
اگر همدم شما بطور ناگهانی شروع به ورزش و مصرف اغذیه‌ی سالم‌تر میکند، میتواند نشانی از آن باشد که در تلاش است برای شخص بخصوصی جذابیت ظاهری خود را حفظ کند (ممکن است شخص مورد نظر شما باشید، یا شریکی در رابطه‌ی نامشروع). اگر آقایِ “پیژامه پوشیدن حتی تو مهمونی هم ایراد نداره”، ناگهان شروع به پوشیدن شلوار رسمی با جوراب‌های هماهنگ و پیراهن مد روز کند، و یا خانم “تقصیر من نیست که بوی پوشک خراب بچه گرفتم” ناگهان رایحه‌ی ادکلن شماره پنج شانل (Chanel No.5) را از خود ساطع کند، این میتواند نشانه‌ی خیانت باشد. این قضیه برای مدل‌ مو و زیرلباسی های تازه نیز صدق میکند –مخصوصاً اگر در مقابل شما بمانند همیشه ظاهر میشوند اما برای حضور در محل کار و موقعیت های اجتماعی بسیار بیشتر به خود میرسند.

2. استفاده‌ی مرموزانه از تلفن همراه و رایانه
خیانتکاران از گوشی و رایانه های خود به مراتب بیشتر از سابق استفاده میکنند تا بدین طریق از آنان محافظت کنند؛ بگونه‌ای که گویا زندگیشان به آنان وابسته است. اگر گوشی و لپتاپ شریکتان هرگز نیازمند رمزعبور نبوده و اکنون دارای آن است، این نشانه‌ی خوبی نیست. اگر شریکتان ناگهان شروع به حذف روزانه‌ی پیام ها و پاکسازی تاریخچۀ مرورگر خود میکند، این علامت مطلوبی نیست. اگر ایشان هرگز اِعمال مالکیت بر تلفن همراه خود را کنار نمیگذارد و حتی زمان دوش گرفتن آن را با خود به حمام میبرد، این نیز نشان خوبی نخواهد بود. اگر از ایشان درخواست کنید که محتوای تلفنشان را بررسی کنید و آنان قبول نکنند، این نیز یک مشکل است. بدون تعارف، چه چیزی ممکن است درون آن دستگاه باشد، به استئنای اطلاعاتی فرضی حول سورپرایز تولد شما، که مخفی ماندنش ضروری است؟

3. مواقعی که نیمۀ گمشده‌ی شما غیرقابل دسترس میشود
اگر شریکتان به شما خیانت میکند، کمتر ممکن است که پاسخ تماس و یا پیام های دریافتی شما را بدهد. ممکن است بهانه‌‌های به ظاهر موثقی ارائه کنند مانند حضور در جلسه، بودن پشت فرمان و یا قرار داشتن در منطقه‌ای فاقد آنتن که امکان اطلاع از تلاشتان برای برقراری تماس را از ایشان سلب مینمود. اگر شریک زندگیتان تا دیروقت و یا در سفرهای کاری قابل دسترس نباشد، نشانه‌ی شومی است.

4. آمیزش های کمتر، بیشتر و یا متفاوت در رابطه
هم کاهش و هم افزایش ناگهانی فعالیت‌های جنسی در رابطه‌ی شما میتواند نشانه‌ای از بدعهدی باشد. سکس کمتر، بدین دلیل اتفاق می‌افتد که شریکتان بر شخص دیگری متمرکز است؛ سکس بیشتر نیز در اغلب مواقع به منظور پنهان نمودن همان قضیه انجام میشود. یکی دیگر از نشانه‌های خیانت آن است که مقاربت‌های جنسی شما و شریکتان اخیراً از نظر احساسی ارتباط کمتری داشته. و یک علامت احتمالی دیگر میتواند این باشد که همسرتان روش‌ها و فعالیت‌های جدید و تازه‌ای را به زندگی جنسی شما معرفی کرده است. هرچقدر هم که از این موضوع لذت ببرید، این احتمال وجود دارد که این ترفند های جدید را از محیطی خارج از رابطه‌ی شما فرا گرفته باشد.

5. شریکتان در برابر شما و رابطه‌تان جبهه میگیرد
خیانتکاران تمایل به توجیه نمودن رفتارشان در ذهن خود دارند. یکی از طُرُق اینکار، اِعمال سرزنش بر روی شماست. آنان به خود اینطور میقبولانند که شما دیگر آن جلوه‌ی ظاهری که در زمان ازدواج داشتید را حفظ نمیکنید، یا اینکه در روابط زناشویی به قدر کافی ماجراجو نیستید، قدردان خدمات شگفت‌انگیزی که برایتان انجام میدهند نمیباشید و بنا بر همین توجیهات، خود را لایق تجربه‌ی لذت در جایی دیگر میبینند.
اغلب، این توجیهات درونی که در ذهن پرورش میدهند، خود را علناً بروز میدهد و بهمین سبب در طول رابطه رفتار قضاوت‌گرایانه‌ای از خود نشان میدهند. اگر به ناگاه متوجه شوید که اخیراً هر کاری انجام میدهید غلط است، آنچه قبلاً موجب اذیت شریکتان نمیشده اکنون او را آزرده میکند و یا حس میکنید که مدام تلاش به کنار زدن شما دارد، این میتواند نشانی قوی دال بر خیانت باشد.

6. برنامه‌ی روزمرۀ دگرگون شده
وقتی نیمه‌ی گمشده‌تان که تاکنون تا دیروقت کار نمیکرد، ناگهان مجبور به کار دیروقت میشود و این اتفاق مکرراً رخ میدهد، این ممکن است نشانی از دروغ گفتنشان باشد. اگر تاکنون همسرتان به سفر کاری نرفته اما ناگهان نیاز به سفر پیدا میکند، این میتواند نشانه‌ای باشد ازآنکه ایشان مشغول سپری کردن آخر هفته با یک شریک نامشروع است. پنچرشدن چرخ، تمام شدن باتری، ترافیک سنگین، صرف وقت بیشتر در باشگاه و بهانه های مشابه برای دیر یا غایب بودن، همگی میتوانند علائمی از عدم وفاداری باشند. یک شریک خائن، همچنین ممکن است ناگهان دچار فراموشکاری شود، بطور مثال در مورد سوار کردن و رساندن فرزندان، زادروز ها و دیگر رویداد های مهم.

7. دوستانتان در کنار شما مؤذب میشوند
در زمینه‌ی بدعهدی، شما (که مورد خیانت قرار میگیرید)، تقریباً در اکثر مواقع، اخرین اشخاصی هستید که از این موضوع آگاه میشوید. دوستان فرد خیانتکار اغلب از همان ابتدا نسبت به این امر واقف هستند و دوستان خودتان هم ممکن است بسیار زودتر از شما متوجه شوند. این دانش بطور معمول باعث مؤذب شدن این افراد در اطراف شما میشود. دوستان همسرتان ممکن است از شما دوری کنند یا بیش از اندازه به شما محبت نشان دهند. دوستان خودتان نیز ممکن است نسبت به بحث پیرامون روابطتان امتناع ورزند و با مهر و محبت مضاعف تلاش بر جبران این موضوع داشته باشند.

8. مخارج غیرموجه
اگر برداشت های غیرعادی بر کارت اعتباری شریکتان ظاهر میشوند و ناگهان متوجه میشوید در حساب شما و یا شریکتان، حساب بازنشستگی، حساب های سرمایه‌گزاری و غیره، پول کمتری موجود میباشد، این نشانی احتمالی از بدعهدی در رابطه است. اگر درباره‌ی این مخارج از همسرتان پرسش کنید و پاسخ هایشان به نظر غیرواقعی بیایند، به احتمال زیاد حقیقت ندارند. خیانت خرج دارد؛ هدایا، مسافرت ها، مشروبات، وعده‌های غذایی، رزرو اتاق هتل و از این قبیل. هزینه های خیانت میتوانند بسیار زود پدیدار شوند. اگر برداشت های نقدی هنگفت یا مدارک خرید از اصناف ناآشنا مشاهده میکنید، این نشانه‌ی خوبی نیست.

9. صمیمیت احساسی عملاً محو شده است
پس از گذشت چند سال، هیچ رابطه‌ای بدان شدت که در ماه های اول بوده نخواهد ماند. با این وجود، ما به مرور با یکدیگر پیوند برقرار میکنیم و بطور امن همبسته‌ی یکدیگر میشویم، یاد میگیریم به هم در مورد اسرارمان، تمایلاتمان و دیگر جنبه های مهم زندگی اعتماد کنیم. این پروسه، پرورش صمیمیت احساسی نام دارد. و این صمیمیت احساسیست که ارتباط و پیوند ما با نیمه‌ی گمشده‌مان را تا مدت ها پس ازنخستین شکوفایی غنچه‌ی رابطه حفظ میکند.
پس اگر شریکتان ناگهان از نظر احساسی، آسیب‌پذیری و صمیمیت کمتری به شما نشان میدهد و بنظر می‌آید که نمیخواهد که شما نیز از نظر احساسی نسبت به آنان آسیب‌پذیر و صمیمی باشید، این علامت مهمیست دال بر آنکه نقطه‌ی تمرکز آنان از شما، به سوی شریک یک رابطه‌ی نامشروع تغییر نموده است.

10. وقتی از خیانت حرف میزنید شریکتان طفره میرود یا از بحث دوری میکند
اگر همسرتان درحال خیانت باشد، آخرین کاری که ممکن است مایل به انجامش شود، صحبت کردن در این مورد با شماست. پس وقتی این موضوع را در میان مکالمات روزمره مطرح میکنید، احتمالاً تلاش میکنند که از موضوع طفره روند و از صحبت پیرامون آن دوری کنند. بطور خلاصه، همسرتان هرکار ممکنی انجام میدهد که شما را به سمت موضوع دیگری سوق دهد یا سرزنش تفکرات و احساسا.ت شما را در این موضوع به خودتان نسبت دهند.
اگر مستقیماً با شریکتان بحث بدعهدی را در میان آوردید و پس زده شدید، آن هم با ادعایی مانند “شاید اگر اعتماد بیشتری به من داشتی شرایط اینگونه نمیبود”، نباید به این حرف اجازه دهید که از احساس درونیتان مبنی بر مشکل‌دار بودن رابطه‌ جلوداری کند و یا براساس ادعاهای همسرتان خودبه‌خود شما را به پذیرش تقصیر وادار کند. همانطور که گفته شد، اگر احساس درونیتان به شما میگوید که شریکتان به شما خیانت میکند، احتمالاً همینطور خواهد بود.

 

لطفا در نظر داشته باشید: شریک زندگیتان ممکن است تمام این 10 علامت را از خود نشان دهد اما باز هم خیانتکار نباشد. لیکن این نشانه ها همچنان بیانگر این مهم میمانند که چیزی در زندگی و یا رابطه‌ی شما دچار مشکل است و باید به آن رسیدگی شود. مشکل مذکور الزاماً خیانت نیست، اما قطعاً مسئله ایست که نیازمند صحبت با شریکتان و اجلاس پیرامونش است. در عین حال نیز، ممکن است همسر شما هیچ یک از 10 نشانه مذکور را از خود بروز ندهد اما مشغول به خیانت باشد. در هر حال، خبر خوب آن است که خیانت الزاماً به معنی پایان رابطه نیست. بلکه تنها حاکی از آن است که شما و شریکتان برای بازیابی اعتماد رابطه، صحیح نمودن اوضاع و بازسازی صمیمیت احساسی و جنسی، نیاز به تلاش بسیار دارید.

اگر هم به یقین متوجه شدید که همسرتان به شما خیانت کرده، به شدت پیشنهاد میکنم که به تنهایی با این اطلاعات کنار نیایید. اگر با در میان گذاشتن قضیه با خود شریکتان راحت نیستید، با دوستان معتمد، مراجع تقلید (!) و یا روان‌درمانگر در این مورد صحبت کنید. به هیچ‌وجه با باری انبوه از هراس و احساسات به تنهایی بر سر جایتان ننشینید. دستان خود را به سوی کمک و حمایت های همدلانه دراز کنید. برای اطلاعات بیشتر پیرامون احیاء پس از خیانت، بنده خواندن کتاب استر پِرِل (Esther Perel)، با نام “وضعیت روابط” (State of Affairs)، و کتاب “خارج از سگدانی” (Out of the Doghouse)، نوشته‌ی اینجانب (Robert Weiss) را پیشنهاد میکنم.

 

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید