مشکل عق زدن هنگام رابطه دهانی

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

بدن، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که به زبان ساده برای زنده ماندن طراحی شده‌اند. یکی از آنها رفلکس گلو (عق زدن) است که از ورود اشیاء بزرگ به گلو جلوگیری می‌کند. این یک مکانیزم فوق‌العاده است که موقع ناهار با یک تکه نان خفه نشوید، ولی در برخی مواقع رفلکس گلو دست‌وپاگیر می‌شود، مثلاً در دندانپزشکی هر موقع که دکتر برای معاینه‌ی گلو چوب وارد گلویتان می‌کند یا موقعی که می‌خواهید آلت پارتنرتان را وارد دهان کنید .
طبق مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی “Live Science” رفلکس گلو به دلیل وجود یک شیء بزرگ غیرعادی در ته گلو فعال می‌شود. قطعاً می‌توان آلت را یک “شیء بزرگ غیرعادی” در نظر گرفت پس حتماً تمام کسانی که می‌شناسید، هنگام  خوردن آلت  پارتنرشان حس عق زدن بهشان دست داده است.

در اینجا با یک دندان پزشک و یک متخصص سکستراپ مصاحبه شده است تا بیشتر درمورد برطرف کردن عق‌زدن هنگام رابطه دهانی بدانیم.

 

آلت را از ناحیه‌ای که باعث عق زدن‌تان می‌شود دور نگه دارید

واضح‌ترین دلیل عق زدن‌تان این است که یک جسم بزرگ به طور فیزیکی به بخش حساس گلویتان برخورد می‌کند. دکتر “جکسون” که دندانپزشک است توضیح می‌دهد که حساس‌ترین بخش دهان و گلو که باعث عق زدن می‌شوند سقف دهان و عقب و کناره‌های زبان و گلوست. پس اگر موقع مسواک زدن یا رابطه دهانی عق می‌زنید ولی نواحی پشت گلویتان تحریک نشده است، احتمالاً نواحی حساس دیگری مثل عقب زبان‌تان یا سقف دهان‌تان باعث عق زدن‌تان شده است.

مقاله‌های زیادی درمورد کنترل رفلکس گلو و عق زدن منتشر شده‌اند ولی اکثر آنها برای کسانی طراحی شده‌اند که گلوی بسیار حساسی دارند و موقع یک معاینه‌ی ساده‌ی دندانپزشکی هم ممکن است استفراغ کنند. وظیفه‌ی رفلکس گلو محافظت از شماست و نباید فقط به خاطر این که می‌خواهید رابطه اورال بهتری داشته باشید سعی کنید آن را از بین ببرید. معاینه‌ی دندانپزشکی و رابطه دهانی کاملاً متفاوت‌اند پس نباید انتظار داشت روش‌هایی مثل استفاده از مواد بی‌حس کننده که در دندانپزشکی برای کنترل رفلکس گلوی افراد کاربرد دارد برای حل مشکل عق زدن در سکس دهانی استفاده شود. استفاده از مواد بی‌حس‌کننده برای رابطه دهانی ته‌گلویی اصلاً توصیه نمی‌شود چون بی‌حس کردن دهان‌تان راه درستی برای این که از سکس دهانی لذت ببرید نیست. راه‌های ساده و بی‌خطری برای این که نواحی حساس دهان و گلویتان تحریک نشود وجود دارد، مثل استفاده کردن از دست‌هایتان یا این که آلت را طوری در دهان‌تان حرکت دهید که دائماً به نواحی حساس ته گلویتان برخورد نکند.

 

گاهی اوقات عق زدن جنبه‌ی روانی دارد

با این که این اتفاق نادر است ولی بعضی از افراد رفلکس گلوی خیلی شدیدی دارد و گلویشان به دلایل خاصی بسیار حساس‌تر از دیگران است. اکثراً چیزی که باعث حساسیت شدید گلو می‌شود دلیل روانی است و نه جسمی که باعث می‌شود شخص بدون این که نواحی حساس گلو و دهانش تحریک شود شروع کند به عق زدن.

دکتر “فلمینگ” که روان شناس و متخصص سکس است می‌گوید: «تجربه به من نشان داده که عق زدن موقع رابطه دهانی اغلب به دلیل تجربه‌های جنسی ناخواسته و اجباری فرد در گذشته اتفاق می‌افتد، این تجربیات به نوعی به حافظه‌ی بدن شما تبدیل می‌شوند و باعث بروز واکنش‌های شرطی بدن می‌شوند.»

طبق گفته‌های دکتر فلمینگ این عق زدن‌های شدید در افراد ممکن است از طریق عواملی مثل بوی عطر خاص، موقعیت یا حتی فکر انجام سکس دهانی فعال شود. تحریک‌کننده‌ی این عق زدن‌های شدید هر چه باشد ممکن است حتی وقتی چیزی در دهان فرد نیست هم باعث عق زدنش شود و ممکن است هنگام سکس دهانی با پارتنری که فرد عاشق اوست و به او اعتماد کامل دارد و هیچ آسیبی به او نرسانده هم به وجود آید. این وضعیت مشابه وضعیت زنانی است که به دلیل آزار و اذیت‌های جنسی هنگام معاینه‌های زنان و زایمان خشک‌شان می‌زند.

دکتر فلمینگ می‌گوید: «من همیشه به زنان می‌گویم که عق زدن روش بدن برای محافظت از خودش و شماست. ولی تجارب تلخ گذشته‌ی شما که باعث عق زدن و خفگی شما شده در حافظه‌ی بدن شما می‌ماند و حساسیت رفلکس‌تان را زیاد می‌کند و اگر کنترل نشود زندگی‌تان را مختل خواهد کرد.»

او همچنین می‌گوید: «*من زنان زیادی را دیده‌ام که گلوی خیلی حساسی دارند و از طرفی هم واقعاً می‌خواهند رابطه دهانی داشته باشند .  ولی واکنش ناخودآگاه بدن و گلویشان این اجازه را به آنها نمی‌دهد. همه دوست دارند موقع سکس دهانی احساس راحتی کنند و عق زدن یکی از آن اتفاقات ناخوشایند است که هیچ کس دوست ندارد تجربه‌اش کند. البته می‌توان با روش‌هایی مثل تمرینات کاهش حساسیت گلو که در آن یک متخصص به شما کمک می‌کند تا بدن‌تان واکنش غیرارادی‌اش (که در اینجا عق زدن است) را اصطلاحاً فراموش کند تا واکنش‌های طبیعی‌تر و آرامش بخش‌تری جایگزین آنها شوند (مثل ریلکس بودن در حین ساک زدن).

 

سکس دهانی لزوماً به معنی  رابطه دهانی ته‌گلویی نیست

یکی از بزرگترین باورهای غلط در مورد سکس دهانی این است که سکس دهانی زمانی “واقعی” و درست است که تمام آلت را وارد دهان‌تان کنید که باعث شده اکثر مردان انتظار رابطه ته‌گلویی را از پارتنرشان داشته باشند. شاید درمورد زنان افسانه‌ای که می‌توانند این کار را بدون عق زدن و استفراغ کردن انجام دهند شنیده باشید یا شاید بعضی‌هایشان را در پورن دیده باشید (یادتان باشد فیلم‌های پورن ادیت شده هستند!) ولی اینها زنان خیلی معدودی هستند و هیچ مردی نباید در سکس دهانی انتظار داشته باشد تا پارتنرش آلتش را تا مرز خفه شدن وارد دهان کند ! سکس دهانی باید برای هر دو نفر لذت‌بخش باشد نه فقط مردان.

دکتر فلمینگ می‌گوید: «شما مجبور نیستید آلت پارتنرتان را تا ته‌گلویی ببرید و هرموقع خواستید می‌توانید تکنیک  را عوض کنید. متاسفانه خیلی از مردها انتظار دارند زنان آلتشان را تا ته وارد دهان کنند ، انگار که این کار تنها راهی است که می‌تواند بیشترین لذت را برای آنها داشته باشد. یکی از چیزهایی که رابطه دهانی ته‌گلویی را برای مردان لذت بخش‌تر میکند دانستن این است که پارتنرشان هم از لذت بردن آنها لذت می‌برد، به زبان ساده یک رابطه دهانی  معمولی‌ای که با اشتیاق انجام شود خیلی لذت‌بخش‌تر و سکسی‌تر از رابطه دهانی ته‌گلویی است که همراه با عق زدن و حس خفگی همراه باشد. پس هم مردان و هم زنان باید این ایده‌ی احمقانه که سکس دهانی حتماً باید با رابطه دهانی ته‌گلویی همراه باشند را از ذهن‌شان پاک کنند. هر کسی که از شما انتظار رابطه دهانی ته‌گلویی دارد اصلاً لیاقت سکس با شما را ندارد!
اگر موقع سکس دهانی عق می زنید اولین قدم فهمیدن دلیل آن است، آیا دلیل آن روانی و به خاطر تجربیات تلخ گذشته‌تان است یا علت آن فیزیکی و به خاطر این است که پارتنرتان آلتش را تا ته حلق‌تان فرو می‌کند؟! آیا استفاده از دست‌هایتان موقع رابطه دهانی  را امتحان کرده‌اید؟ آیا تغییر تکنیک یا پوزیشن یا زاویه‌ی رابطه دهانی کمکی می‌کند؟ باید درمورد همه‌ی این مسائل با پارتنرتان و در صورت نیاز با مشاورتان صحبت کنید. شما و پارتنرتان باید یک گفتگوی صادقانه باهم داشته باشید تا علایق و نیازهای یکدیگر را بهتر درک کنید.
»

مانند هر عمل جنسی‌ای سکس دهانی (چه گیرنده یا دهنده‌ی آن باشید) باید برای هر دو طرف لذت بخش و سکسی باشد. البته درست است که سکس دهانی برای گیرنده‌ی آن لذت‌بخش‌تر است ولی به این معنی نیست که شما باید برای ارضا کردن پارتنرتان دائماً عق بزنید و خود را خفه کنید. عق زدن کاملاً طبیعی است و شاید گاه به گاه برایتان اتفاق بی‌افتد ولی این تصمیم شماست که آیا دوست دارید برای ارضای پارتنرتان آنها را تحمل کنید یا خیر.

 

منبع: https://www.cosmopolitan.com/sex-love/news/a58518/is-it-normal-gag-oral-sex/

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید