چگونه ارگاسم واقعی زنان را تشخیص دهیم

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

گاهی به نظر می‌رسد که زن ارضا و ارگاسم شده است اما مطمئن نیستید. روش تشخیص ارضای واقعیِ خانم‌ها چیزی نیست که در مدارس آموزش‌داده شود. پس لازم است همین حالا این مهارت جدید را یاد بگیرید.

ارگاسم زنان همیشه پر از راز و رمز بوده است. به‌نظر می‌رسد که هیچ‌کس نمی‌تواند ارگاسم زنان را خوب بفهمد که البته دلیلش مشخص است، چون ارگاسم زنانه برخلاف ارگاسم مردانه مشهود نیست. حتی ممکن است از خود بپرسید که آیا ارگاسم زن قابل تشخیص است؟ آیا می‌توان ارگاسم زنان را پیش‌بینی کرد؟

سال‌هاست که همه با جست‌وجو در کتاب‌ها، فیلم‌ها و پژوهش‌ها سعی دارند متوجهش شوند. مثلاً در فیلم‌های هالیوودی، ارگاسم زن به‌سادگیِ گفتنِ 1،2،3 اتفاق می‌افتد. اما در واقعیت چنین چیزی غلط است. حتی بسیاری از زنان هنوز ارگاسم را تجربه نکرده‌اند و خودشان نمی‌دانند که ارگاسم چه حس و حالی دارد. خب پس چه می‌کنند؟ به ارگاسم تظاهر می‌کنند که اصلاً خوب نیست. زنان دربارۀ ارگاسمشان دروغ می‌گویند و با این‌کار اجازه نمی‌دهند پارتنرشان متوجه اشتباهش شود.


روش تشخیص ارضای خانم‌ها
(این بخش از زبان شخصِ نویسنده است) تا اواسط دهۀ سوم زندگی‌ام ارگاسم نداشتم. قبل از آن حتی نمی‌دانستم ارگاسم چه حسی دارد. خب البته که تظاهر می‌کردم ارضا شده‌ام و در همین حال فکر می‌کردم که واقعاً ارگاسم را تجربه می‌کنم.
طبیعیست که وقتی ندانیم ارضاشدن چه حسی دارد، نمی‌توانیم فرق ارگاسم واقعی و جعلی را که خودمان تظاهر کرده‌ایم، بفهمیم. شرایط همین بود، تا این‌که واقعیت را صادقانه به پارتنرم گفتم. مشتاق بود تا با صرف زمان، کمکم کند تا ارگاسم را تجربه کنم. زمان زیادی گذشت و حوصله زیادی می‌خواست، اما در نهایت اولین ارضاشدنم را تجربه کردم. این تجربه واقعاً در زندگی‌ام مهم بود. زندگی جنسی‌اما کاملاً عوض شد.
پس فهم چگونگی رخ‌دادن ارگاسم و تشخیص زمانی که زن ارضا می‌شود، بسیار مهم است. اگر نمی تواند ارضا شود، فرصت مناسبیت تا با همکاری و کمک به او، تلاش کنید تا به اوج برسد. هر زنی باید ارضا شود و هر مردی باید بداند که چطور در سکس حمایتش کند. خب حالا وقت آن رسیده سراغ اصل مطلب برویم: چگونه بفهمیم که زن در حال ارضاشدن است.

1. هر زن متفاوت است
از نظر ارضاشدن، هرکسی با دیگری متفاوت است. بعضی زن‌ها باصدا ناله می‌کنندو برخی فقط می‌لرزند، بنابراین کاملاً بستگی به زنی دارد که با او سکس دارید. بنابراین تشخیصش نیاز به دقت و شناخت آن زن دارد. با گذشت زمان متوجه نکته‌های ظریفی می‌شوید که ارضاشدنش را نشان می‌دهند.


2. واژنش منقبض می‌شود
اگر موقع ارضاشدنش دخول داشته باشید، حسش می‌کنید. وقتی زن به ارگاسم نزدیک می‌شود، انقباض دیواره‌های واژنش را دور کیرتان حس می‌کنید. بنابراین سفت‌شدن داخل واژن نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی برای زن و البته شما در حال افتادن است.


3. پرسروصدا می‌شود
ناله‌کردن و حتی فریادزدن حین سکس برای خانم‌ها طبیعیست. اما صدایی که حین ارگاسم از زن می‌شنوید، بلندتر از صداهای عادیست. اگر توجه کنید، می‌توانید تفاوتشان را متوجه شوید. در هر صورت اگر صدایش روبه‌افزایش است، احتمالاً به ارگاسم نزدیک شده است.


4. نفسش قطع می‌شود
نه در حدی که از حال برود، منظور این نیست. با نزدیک‌ترشدن به ارگاسم، دیافراگم حنجره هماهنگ با شکم، عضلات لگنی و باسن منقبض می‌شود. از آن‌جا که ارگاسم رهاسازی شدید جنسی است، کل بدن سفت می‌شود و فرد نفسش را نگه می‌دارد تا وقتی که موج لذت به‌پایان برسد.


5. نمی‌تواند رفتارش را کنترل کند
احتمالاً متوجه خواهید شد که بدنش می‌لرزد و بی‌اختیار می‌شود. همۀ این‌ها بخشی از ارگاسم است. پژوهشی از دانشگاه «گرونینگن» (University of Groningen) این حالت‌ها را توضیح داده است. نواحی مغز که احساساتی مانند ترس و اضطراب را کنترل می‌کنند، هنگام ارگاسم کاملاً از کار می‌افتند. «ناحیۀ اوربیتوفرانتال جانبی» (lateral orbitofrontal cortex) مغز نیز دچار همین حالت می‌شود.


6. بدنش می‌لرزد
بدن هنگام ارگاسم، انقباض‌های غیرقابل کنترلی را تجربه می‌کند و تمام ماهیچه‌های بدن منقبض می‌شوند. در واقع حین ارگاسم، کشش زیادی ماهیچه‌ها را در بر می‌گیرد و با آزادشدن عضلات، بدن می‌لرزد. مردان هم همین لرزش را حین ارگاسم تجربه می‌کنند.


7. از صورتش مشخص است
قبل از ارگاسم می‌بینید که حالت صورتش عوض می‌شود. چهرۀ زنانی که در آستانۀ ارگاسم هستند، دقیقاً مثل چهرۀ‌ مردان حین ارضاشدن است. حالت صورتشان حین ارگاسم، مثل وقتی است که انگشت پایشان را به پایۀ تخت کوبیده‌اند. البته که عاملش درد نیست.


8. خودش می‌گوید
زنانی هستند که تظاهر به ارگاسم می‌کنند، اما زنانی هم هستند که باصراحت هنگام سکس می‌گویند «دارم ارضا می‌شم». در اغلب مواقع راست می‌گویند. اگر حرفش را با سایر نشانه‌هایی که بیان کردیم تطبیق دهید، می‌توانید با قطعیت تشخیص بدهید. اگر بیان می‌کند که ارضا شده اما کاملاً بی‌هیجان است، شاید راست نمی‌گوید.


9. کلیتوریس پنهان می‌شود
ممکن است همه‌چیز را درست انجام دهید و حالا می‌خواهد ارضا شود. همه‌چیز عالی پیش می‌رود. اما هنگام ارگاسم، ناگهان متوجه می‌شوید که کلیتوریسش زیر «غلاف کلیتوریس» (clitoral hood) پنهان می‌شود. این اتفاق دقیقاً پیش از ارگاسم رخ می‌دهد. پس اگر دیدید که کلیتوریس ناگهان پنهان شد، نشانۀ خوبی است.


10. نفس‌نفس‌زدن
تعداد تنفس زنان و البته فشارخون و ضربان قلبشان هنگام ارگاسم افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که حین ارگاسم، حس می‌کنید در مسابقۀ دو شرکت کرده‌اید. اگر به نفس‌نفس افتاد و چند نشانۀ دیگر از این فهرست را هم داشت، احتمالاً ارضا شده است.


11. نیازی نیست از خودتان بپرسید
اگر از خودتان می‌پرسید که پارتنرتان ارضا شده یا نه، احتمالاً پاسخ منفی است. با نشانه‌هایی که بیان کردیم، خواهید فهمید که چه زمانی به ارگاسم نزدیک است. بعضی از این نشانه‌ها بسیار ظریفند و برخی دیگر خیلی واضح و قوی درک می‌شوند. در هر صورت مطمئن باشید که اگر پارتنرتان ارضا شود، متوجه خواهید شد.


حالا می دانید چگونه بفهمید که زن در حال ارضاشدن است و چگونه ارگاسم واقعی زنانه را تشخیص دهید. ساده اما کاربردی بود، نه؟

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید