آیا ویاگرا , سیلدنافیل باعث تاخیر در انزال می‌شود؟

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

راجع به قوای جنسی خود نگرانید؟ تنها نیستید‌. آمار یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد که زودانزالی، یکی از رایج‌ترین شکایات جنسی مردان است. ۳۹ درصد از مردان بیان کردند که زودتر از زمان دلخواهشان در حین سکس به انزال می‌رسند. حتی در میان مردانی که زودانزالیشان حاد نیست و جزو دسته بندی کلینیکی محسوب نمی‌شود نیز، تمایل به بهبود عملکرد جنسی و تاخیر انزال وجود دارد. امروزه، تنوع متدهای درمان زود‌انزالی را شاهد هستیم. از اسپری های لیدوکائینی گرفته تا تکنیک هایی مثل استراتژی شروع-توقف، تکنیک فشار دادن و خودارضایی قبل سکس.
در این میان ویاگرا را داریم. هرچند در ابتدا هدف اصلی‌ بازاریابی‌اش، درمان اختلال نعوظ (erectile dysfuntion) بود، اما بسیاری از مردان معتقدند که ویاگرا می‌تواند انزالشان را به تاخیر بیندازد.
در ذیل، ما به مدارکی موافق و مخالف سیلدنافیل (ماده‌ی موثره‌ی به کاررفته در ویاگرا) به عنوان بهبود دهنده‌ی قوای جنسی و تاخیری، نگاهی انداخته‌ایم. همچنین لیست حقیقی و متنوعی از گزینه‌های تایید‌ شده‌‌ی پزشکی برای تقویت قوا و عملکرد جنسی درست کردیم.

آیا ویاگرا در کمک به تاخیر انزال، تاثیر دارد؟

سیلدنافیل، ماده‌ی فعال ویاگرا، خونرسانی به بافت های نرم آلت که موجب نعوظ می‌شوند را افزایش می‌دهد. اینکار نعوظ و حفظ آن را آسان‌تر می‌کند. آلتتان نیز سفتتر می‌شود که تجربه‌ی جنسی خود و شریکتان را بهبود می‌بخشد.
ویاگرا درمان موثری برای زودانزالی نیست، یعنی در مدت زمان سکس، میزان حساسیت یا زمان اورگاسم و انزال، هیچ تاثیری ندارد. به غیر از اینها، چند تحقیق جالب راجع به تاثیرات ویاگرا روی زودانزالی شده که ارزش اشاره کردن دارند:

  • تحقیق کوچکی در ۲۰۰۷ نشان داد که سیلدنافیل، به افزایش مدت زمان انزال در مردانی که از زودانزالی رنج می‌برند، ربط دارد.
  • تحقیق دیگری در سال ۲۰۰۵ نشان داد که مردانی که سیلدنافیل استفاده می‌کنند، زمان قبل از انزالشان کمی افزایش می‌یابد. هر چند این افزایش زمان در مقایسه با اثر دارونما آنچنان برجسته نبود.
    این تحقیقات جالبند ولی نمی‌توانند ثابت کنند که ویاگرا به عنوان گزینه‌ی درمانی برای افزایش زمان سکس قبل از نعوظ است. اگر خودتان تفاوتی حس کرده‌اید، یک تیر دو نشان شده ولی تاثیر اصلی سلدنافیل این نیست.
    اما شرایطی وجود دارد که ویاگرا قطعا به انزال دیرتر اثربخش است. اگر هنگام سکس نعوظتان را از دست می‌دهید و باید سکس را به خاطر شل شدن متوقف کنید، تاثیر ویاگرا کمکتان می‌کند تا بدون اختلال در نعوظ، طولانی‌تر سکس کنید.

ویاگرا چه کارهایی نمی‌کند ؟

همچون داروهای محبوب دیگر، تاثیرات ویاگرا هم اغراق شده‌اند و کسانی که از آن استفاده نکرده‌اند، برداشت های اشتباهی از آن دارند. گزارش‌های رسانه‌ای که ویاگرا را به عنوان داروی همه‌کاره‌ی سکس معرفی کرده‌اند نیز، در دامن زدن به این سوتفاهم‌ها، بی تاثیر نبوده است.
علاوه بر این‌که ویاگرا هیچ تاثیری روی افزایش مدت زمان پیش از اورگاسم و انزال ندارد، این کارها را هم نمی‌کند:

  • افزایش میل جنسی برخلاف عقیده‌ی عموم، اگر شما علاقه‌ای به سکس نداشته باشید، ویاگرا شما را حشری‌تر نمی‌کند. تنها موقعی که حشری هستید، کمک می‌کند تا بهتر شق شوید.
  • جلوگیری از خستگی ویاگرا خونرسانی در بدن را افزایش می‌دهد ولی مدرکی دال بر بهبود شرایط فیزیکی و بدنی و خستگی دیرتر شما هنگام سکس وجود ندارد.
  • آلتتان را بزرگتر از معمول می‌کند اگر اختلال نعوظ دارید و معمولا شق شدن کار سختی برایتان است، ممکن است ویاگرا این‌حس را به شما بدهد که آلتتان بزرگتر شده. ولی در واقعیت تاثیری در سایز آلت ندارد.

ویاگرا چه کارهایی می‌کند ؟

مهم‌ترین فایده‌اش واضح است. راحت تر شق می‌شوید و شق می‌مانید. البته فواید فرعی نیز دارد که سکس را بهتر و در برخی موارد، عملکرد جنسی‌تان را بهبود می‌بخشد. ویاگرا این کارها را می‌کند:

  • افزایش اعتماد به نفس چون که دیگر راحت شق می‌کنید و شق می‌مانید، اعتماد به نفستان زیاد می‌شود‌ که لذت جنسی را برای خود و شریکتان افزایش میدهد واضطراب و عصبی بودن را کاهش می‌دهد.
    کوتاه کردن دوره ریکاوری دوره ریکاوری، مدت زمانی است که بدن شما پس از یک انزال نیاز دارد تا مجددا برای رابطه آماده شود. برخی شواهد نشان می دهد که سیلدنافیل می تواند این زمان لازم برای آمادگی مجدد را کوتاه کند.
  • تقویت تجربه ی جنسی اکثر مردان مبتلا به اختلال نعوظ که از ویاگرا استفاده می‌کنند، به طور قابل توجهی تجربه جنسی را بهبود بخشیده‌اند.

چگونه انزال را به تاخیر بیندازیم

درست است که ویاگرا تاثیر مستقیمی در تاخیر انزال ندارد(مگر اینکه مرتب نعوظ خود را هنگام سکس از دست میدهید) ولی بهتر است چک کنید تا ببینید مستعد اختلال نعوظ هستید یا نه.
خوشبختانه چندین روش درمانی اثبات شده و با پشتوانه علمی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا انزال را به تأخیر بیندازید و در رختخواب بیشتر دوام بیاورید. ما برای تایید بیشتر هر گزینه، این موارد را به همراه داده‌های مطالعه علمی ذکر کرده‌ایم.

اسپری زود انزالی

در اسپری های زود انزالی از موادی مانند لیدوکائین استفاده می شود تا حساسیت قسمت های خاصی از آلت تناسلی شما را کاهش دهد، بدون اینکه احساس بیحسی بیش از حد بکنید. این کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر نحوه و زمان انزال داشته باشید و به شما امکان می دهد بیشتر در رختخواب دوام بیاورید.
مطالعات نشان می دهد که اسپری های مبتنی بر لیدوکائین به عنوان روش‌های درمانی برای انزال زودرس بسیار موثر هستند. در مطالعه 2003، مردان مبتلا به زودانزالی توانستند زمان تأخیر انزال خود را از 74 ثانیه به 11 دقیقه و 21 ثانیه پس از استفاده از اسپری بر پایهی لیدوکائین افزایش دهند.

مهارکننده‌های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRI)

SSRI ها، مانند سرترالین، در اصل به عنوان درمان افسردگی و سایر اختلالات روانپزشکی ساخته شده‌اند. با این حال، SSRI های خاصی نیز، در طولانی شدن فعالیت جنسی قبل از ارگاسم و درمان انزال زودرس موثرهستند.
در مطالعه ای که در سال 2007 انجام شد، محققان دریافتند که مردان دارای انزال زودرس که از پاروکستین، فلوکستین یا اسکیتالوپرام استفاده می کنند، سطح علائم انزال زودرس را کاهش داده وعملکرد جنسی را بهبود می‌بخشند.
امروزه، سرترالین ماده فعال در زولافت (Zoloft) یکی از چندین SSRI است که برای درمان زودانزالی و بهبود عملکرد جنسی استفاده می شود.

درمان های غیر دارویی

فراتر از داروهایی مانند لیدوکائین و سرترالین، روش های مختلفی وجود دارد که می تواند زمان شما را قبل از انزال افزایش دهد و عملکرد جنسی شما را بدون استفاده از دارو بهبود بخشد.
اینها شامل تکنیک های ساده ای مانند خودارضایی قبل از رابطه جنسی است که با استفاده از دوره ریکاوری طبیعی بدن شما باعث می شود قبل از انزال برای بار دوم، بیشتر دوام بیاورید. به علاوه تکنیک های مورد تایید علم مانند روش “توقف شروع”.
همچنین اغلب می‌توان از طریق رفتاردرمانی عملکرد جنسی خود را بهبود بخشید، که می‌تواند زمان انزال شما را افزایش دهد.

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید