آیا امکان سکس دهانی موقع پریود وجود دارد

کاپ قاعدگی

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

نگران نباشید، سکس دهانی موقع پریودتان هیچ خطری ندارد

تازه شاید راحت تر هم به ارگاسم برسید

 

بگذارید یکبار برای همیشه این مسئله را حل کنیم : سکس دهانی در زمان پریود در گذشته همیشه موضوع جنجال برانگیز و تابو ای بوده است‌ ، ولی لازم نیست اوضاع همینطور باقی بماند.
بالاخره هر چی نباشد این شما و پارتنرتان هستید که چارچوب سکس تان را تعیین میکنید و مثلا اگر هر دوی شما دوست دارید سکس پریودی را امتحان کنید دلیلی ندارد که انجامش ندهید. درسته که موقع سکس دهانی عواملی هستند که فقط در دوران پریود مشکل ساز میشوند (مثل خون) ولی خوشبختانه راه حل هایی برای دور زدن این مشکل وجود دارد.

اگر کنجکاو هستید تا در زمان پریودتان سکس دهانی را امتحان کنید دلیلی ندارد که از پارتنرتان برای اینکار درخواست نکنید. دکتر ” اورایلی” مجری پادکست SexWithDrJess میگوید : “به ما زنان یاد داده اند تا از پریودمان خجالت بکشیم و از آن بیزار باشیم ، پس تعجبی ندارد که برای درخواست سکس دهانی در دوران پریودمان دودل هستیم.خیلی از مردم به طور کلی از طلب کردن لذت خجالت میکشند دیگر چه برسد به خواستن سکس دهانی موقع پریودشان!”

یادتان باشد این فقط شما نیستید که در مورد سکس دهانی در دوران پریودتان کنجکاو هستید. دکتر “لاینو” متخصص سکس و پزشک علوم سلامت میگوید : “خیلی از زنها موقع پریودشان حشری تر میشوند و کنجکاوی آنها برای امتحان کردن سکس دهانی میتواند کمی ریشه در تابو بودن داشتن سکس در زمانی که “نباید” آن را انجام دهند داشته باشد.”

اگر هم اصلا با ایده ی سکس دهانی در زمان پریودتان حال نمیکنید ایرادی ندارد و هیچ اجباری برای امتحان کردنش نیست. ولی اگر دوست دارید اینکار را امتحان کنید احتمالا قبل از انجام دادنش یکسری سوال در ذهن تان شکل گرفته. در این مقاله هر چیزی که لازم است در مورد سکس دهانی در دوران پرویدتان بدانید جمع آوری شده است.

سکس دهانی در زمان پریود چه مزایایی دارد؟

اینکار بیشتر از چیزی که فکر میکنید به نفع شماست. اول اینکه به خاطر افزایش جریان خون به سمت نواحی خارجی واژن تان در زمان پریود هنوز هم میتواند ارگاسم های فوق العاده ای را تجربه کنید. دکتر “مینکین” متخصص زنان و زایمان و علوم باروری در دانشکده پزشکی yale میگوید :‌ “پریود مشکلی برای رسیدن به ارگاسم به وجود نمی آورد.”

سکس دهانی میتواند در مقایسه با سکس دخولی لذت بخش تر باشد به خصوص اگر موقع پریود دچار گرفتگی عضلات شکم و نفخ می شوید. دکتر “مینکین” میگوید : “اگر موقع پریودتان در ناحیه لگن دچار گرفتگی عضلات میشوید سکس دهانی برای شما راحت تر خواهد بود. طبق بررسی کلینیکی ای که در سال 2020 (با تامین مالی Womanizer و Lunette ) انجام شد سکس دهانی میتواند باعث کاهش درد گرفتگی عضلات شکم شود.“

طبق نتایج این تحقیق خودارضایی به 42 درصد زنان در تسکین عوارض آزار دهنده و ناخوشایند پریودشان کمک کرد. با اینکه این تحقیق فقط تاثیر خودارضایی را بررسی کرده بود ولی دکتر “مینکین” تاکید میکند که عامل موثر اصلی ارگاسم شدن است. او میگوید : ” این تحقیق نشان میدهد که ما نسبت به یکی از در دسترس ترین داروی های بیهوشی بی توجهی هستیم، لذت!”

البته همه ی اینها به کنار ، ادامه دار بودن سکس دهانی حتی در دوران پریود به شما و پارتنرتان کمک میکند تا رابطه صمیمی تر و نزدیک تری با هم داشته باشید. (تحقیقات نشان میدهد که رضایت جنسی میتواند رضایت از رابطه را به همراه داشته باشد)

آیا سکس دهانی در زمان پریود سلامت جنسی را به خطر می اندازد؟

دکتر “مینکین” میگوید : “از نظر فنی اگر به بیماری های جنسی ای که از طریق خون منتقل میشوند (مثل HIV و سیفلیس) مبتلا باشید احتمال انتقال آنها به پارتنرتان وجود دارد. البته امکان انتقال بیماری های جنسی ای مثل سوزاک (gonorrhea) و کلامیدیا هم از طریق سکس دهانی وجود دارد ، حالا چه پریود باشید و چه نباشد. ولی اگر هیچ کدام تان به بیماری جنسی ای مبتلا نباشید خطر کمتری شما و پارتنرتان را تهدید میکند. (بهتر است اول مطمئن شوید که آزمایش هر دو شما منفی است).

به گفته ی دکتر”مینکین” میتوانید برای احتیاط بیشتر از کاندوم دهانی (dental dam) هم استفاده کنید.

خود سکس دهانی را چطور باید انجام بدیم؟

چند تا نکته هست که با رعایت آنها میتوانید اینکار را به تمیز ترین و لذت بخش ترین تجربه ی ممکن برای هر دوی تان تبدیل کنید.

زیر دوش انجامش بدید

دکتر “لاینو” میگوید : “آب باعث میشه تا موقع سکس دهانی خون ها شسته بشند و مزاحم کارتان نشوند.”

از کاپ قاعدگی (menstrual cup) استفاده کنید

دکتر ” اورایلی” میگوید : “اگر شما یا پارتنرتان نسبت به خون حساس هستید استفاده از کاپ قاعدگی کمک میکند تا با خون کمتری سر و کار داشته باشید. خیلی از زنان کاپ قاعدگی را به تامپون ترجیح میدهند چون هم نخ ندارند و هم نسبت به خارج نشدن خون و ترشحات از واژن شان اطمینان بیشتری دارد.”

از حوله استفاده کنید

اگر روی تخت اینکار را انجام میدهد دکتر “لاینو” پیشنهاد میکند که یک حوله تیره زیرتان بیندازید تا ملحفه هایتان کثیف نشوند.

پوزیشنی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید

دکتر ” اورایلی” میگوید : “اگر موقع پریود در نواحی کف لگن دچار درد و گرفتگی میشوید دراز کشیدن و جمع کردن پاهایتان به سمت بالا (حالت اسکوات) میتواند راحت ترین پوزیشن برای شما باشد. اگر هم گرفتگی عضلات شکم اذیت تان میکند احتمالا دراز کشیدن به پهلو برایتان راحت تر است. به هر حال هیچ قانون سفت و سختی برای اینکار نیست و هر پوزیشنی که با آن راحت تر هستید را انتخاب کنید.”

در روزهایی که خونریزی کمتری دارید انجامش دهید.

اگر دوست ندارید از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید و از طرفی هم نمیخواهید خون زیادی مزاحم کارتان شود دکتر “لاینو” پیشنهاد میکند سکس دهانی را در روزهایی که پریودتان خفیف تر است و خونریزی ملایم تری دارید انجام دهید.

کلام آخر :

سکس دهانی در زمان پریودتان خطری ندارد ،البته به شرطی که شما و پارتنرتان به هیچ بیماری جنسی ای مبتلا نباشید. از طرفی هم سکس دهانی موقع پریودتان به آسانی عملی است و اگر به انجام آن علاقه دارید دلیلی ندارد که امتحانش نکنید.

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید