3dicons

میخوای کسب و کار توهم توی سایت ما معرفی بشه؟

بهمون از طریق راه های ارتباطی پیام بده.

بهترین کلینیک و دکتر تزریق چربی در کرج (آدرس + قیمت) 1403

تزریق چربی صورت

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

با گذشت زمان، افرادی اغلب با مشکلاتی مانند ایجاد چین و چروک و کاهش حجم عادی صورت روبرو می‌شوند. تزریق چربی در کرج، به عنوان یکی از روش‌های ایمن تر در زمینه زیبایی، می‌تواند این مشکلات را بهبود بخشیده و ظاهر جوانانه‌تری به صورت شما ببخشد. این روش قادر است به طور موثری گودی زیر چشم و خطوط اخم را تصحیح کرده و نقاط مختلف صورت از جمله لب‌ها، گونه‌ها و شکل چانه را بهینه‌سازی نماید. همچنین، با تحریک ساخت کلاژن و جوان‌سازی پوست، این روش می‌تواند پوست را جوان‌تر و براق‌تر نماید، در حالی که ایمنی بسیار بالایی برای استفاده‌کننده فراهم می‌کند و حساسیت‌های بدنی را فراهم نمی‌آورد.

لیست بهترین کلینیک و پزشکان تزریق چربی در کرج

جای شما مراکز زیبایی و پزشکان در اینجا خالیست

صفحه پزشکان

پروفایل هلوکس :

اینستاگرام :

شماره تماس :

آدرس :

تزریق چربی

از جمله رایج‌ترین اثرات آشکار افزایش سن روی ظاهر انسان‌ها، کاهش حجم‌ بخش‌های خاصی از بدن و حتی از بین رفتن حجم آن‌ها است. چنین اثراتی در نواحی سینه، باسن و صورت بیشتر از سایر نواحی بدن دیده می‌شود. با توجه به پیشرفت علم در تمامی زمینه‌ها به خصوص در حوزه سلامت و زیبایی، از متد‌های نوینی جهت زیبایی و تناسب اندام مختلف بدن استفاده می‌شود.

عمل تزریق چربی یکی از رایج‌ترین و پرکاربرد‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی در جهت جبران کاهش توده‌های حجمی اندام مختلف بدن است. این عمل علاوه بر جبران کاهش چربی زیر پوست موجب افزایش زیبایی و تناسب اندام نیز می‌شود. فرآیند پیوند چربی امروزه در صنعت سلامت و زیبایی کاربرد ویژه و گسترده‌ای دارد. در ادامه این مقاله درباره نحوه انجام این عمل در اندام‌های مختلف بدن و مزایا و معایب آن به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

تزریق چربی چیست؟

یکی از پدیده‌های رایجی که با پیری در افراد ظاهر می‌شود، کاهش حجم برخی از مناطق بدن، از جمله سینه، باسن و صورت است. این تغییرات ظاهری می‌توانند بسیار آشکار باشند و برای برخی افراد می‌توانند موضوع نگرانی باشند. به دلیل پیشرفت علم و فناوری، روش‌های جدیدی برای بهبود ظاهر و تناسب اندام‌ها توسعه یافته است، به ویژه در حوزه سلامت و زیبایی.

یکی از روش‌های رایج و موثر در این زمینه، عمل تزریق چربی است که به‌طور گسترده در جراحی زیبایی استفاده می‌شود. این عمل به جبران کاهش حجم چربی زیر پوست کمک می‌کند و در نتیجه، زیبایی و تناسب اندام را افزایش می‌دهد. فرآیند پیوند چربی به عنوان یک روش ویژه و مؤثر در صنعت سلامت و زیبایی شناخته شده است و در انواع مختلف عملیات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق چربی

نانوفت چیست؟

نانوفت، یک نوع بافت چربی فرآوری شده از بدن است که دارای غلظت بالایی از سلول‌های بنیادی می‌باشد. سلول‌های بنیادی به سلول‌هایی اطلاق می‌شود که هنوز به صورت کامل تمایز پیدا نکرده‌اند و قابلیت تبدیل به سلول‌های مختلف را دارند. این سلول‌ها از طریق تقسیم سلولی، سلول‌های بنیادی بیشتری تولید می‌کنند. درمان‌های مبتنی بر سلول‌های بنیادی اهمیت زیادی در بازسازی بافت‌های آسیب دیده دارند. در این روش، ابتدا بافت چربی از نواحی مانند ران یا شکم برداشته می‌شود.

سپس، این بافت چربی تحت یک فرآیند پیچیده تکینک ویژه قرار می‌گیرد و به یک چربی بسیار لطیف و ظریف با خواصی مشابه ابریشم تبدیل می‌شود که حاوی تعداد فراوانی از سلول‌های بنیادی است. تحقیقات نشان داده است که نانوفت توانایی معجزه‌آسا در جوان‌سازی دارد و می‌تواند بهبود قابل ملاحظه‌ای در پوست‌های آسیب‌دیده، تغییر رنگ یافته، سوختگی از آفتاب و پیری ایجاد کند. این تکنیک تاثیرات شگفت‌انگیزی را برای جوان‌سازی و کاهش کبودی، گودی، چین و چروک زیر چشم، چروک‌های سطحی صورت، گردن و ناحیه دکولته دارد.

زمان تزریق چربی به بدن؟

عمل تزریق چربی به طور عمده در شرایطی انجام می‌شود که فرد دارای عارضه‌هایی مانند نواقص مادرزادی، اثرات جراحی و بخیه، علائم پیری و شلی پوست، جراحات عمیق و نیز کمبود چربی در نواحی خاصی از بدن است.

این عمل جراحی، به منظور رفع شلی و چین و چروک‌ها و همچنین بهبود منافذ باز پوست انجام می‌شود، که علاوه بر زیبایی، با تحریک پوست به ساخت کلاژن بیشتر، به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند. این روش همچنین در مواردی که بخشی از اندام بدن به دلیل تصادفات و حوادث از بین رفته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، در صورتی که شما از جراحی قبلی جای جراحی و بخیه دارید، یا پوست شما به دلیل پیری و شلی نیاز به بازسازی دارد، یا حتی در صورتی که نواحی از بدن شما به دلیل حوادث و سانحات مورد آسیب قرار گرفته باشند، انجام عمل تزریق چربی ممکن است به شما کمک کند تا به زیبایی و سلامتی ایده‌آل خود دست یابید.

مراحل تزریق چربی

عمل تزریق چربی, دارای چند مرحله به شرح ذیل است:

ابتدا چربی مورد نیاز برداشته می شود

در مرحله اول و پس از مشخص شدن اندامی که از آن چربی خارج خواهد شد. چربی مورد نیاز توسط یک سوزن کوچک زیر پوستی برداشته می شود. (روش لیپوساکشن) این مرحله با دقت زیادی انجام می گیرد چون بافت و سلول های چربی به هیچ وجه نباید آسیب ببینند به همین دلیل هنگام استفاده از سوزن, پزشک متخصص اين عمل را با نهایت دقت انجام می دهد تا بافت چریی سیب نبیند. همچنین باید بدانید که مقدار چربی خارج شده از بدن فرد, بسیار کم می باشد. بعضی ها تضور می کنند که پس از خروج چربی از بدن، آنها به مقدار قابل توجهی لاغر خواهند شد در صورتیکه این تصور درست نیست.

سپس چربی خارج شده جدا سازی می شود

برای عمل تزریق چربی ، فقط به سلول های چربی نیاز است و نه موادی که به آنها چسبیده اند. بنابراین باید چربی را از مایعات و موادی که در کنار چربی هستند جدا کرد.

عمل تزریق چربی آغاز می شود

پس از این که چربی خالص سازی شد ، تزریق کردن چربی به اندام هدف آغاز خواهد شد. در این مرحله ، پزشک شما ، با یک نوع سرنگ مخصوص ، چربی را به اندام های مشخص شده تزریق می کند تا بتوان به نتایج خوب و دلخواه رسید.

موارد کاربرد تزریق چربی

  • تزریق چربی به صورت برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از افزایش سن
  • تزریق چربی به گونه برای برجسته کردن گونه ها و ایجاد ظاهر زیباتر
  • تزریق چربی به زیر چشم و اطراف آن, برای از بین بردن چروک های اطراف چشم و برطرف کردن گودی چشم
  • تزریق چرپی به سینه, برای افزایش حجم سینه و بازسازی آن
  • تزریق چربی به باسن, برای برجسته سازی باسن
  • تزریق چربی به پشت دستها، برای ایجاد ظاهر زیباتر
  • تزریق چربی برای از بین بردن جای زخم های قدیمی يا اسکار و یا جوش
  • تزریق چربی برای درمان نواقص مادرزادی
  • تزربق چربی به ناحیه تناسلی جهت حجم دهی و جوانسازی

مزایای تزریق چربی در کرج

فرآیند تزریق چربی به دلیل فواید و مزایای بی‌شماری که دارد، به عنوان محبوب‌ترین عمل زیبایی و جوان‌سازی در میان روش‌های زیبایی شناخته می‌شود. این روش در زیبایی اندام‌های مختلف بدن تأثیرات بسزایی دارد و می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مطلوب و دلخواه در ظاهر شخص شود. برخی از فواید شاخص این عمل عبارتند از:

  1. ماندگاری طولانی مدت: چربی که تزریق می‌شود، معمولاً به دلیل تعامل با بافت زنده و تثبیت در موقعیت خود، ماندگاری طولانی مدت دارد.
  2. عدم پس زدگی چربی: چربی تزریق شده توسط اندام‌های مختلف بدن، به‌طور عمومی پس زدگی نمی‌کند و شکل و حجم آن پس از تزریق ثابت می‌ماند.
  3. شادابی و جوان‌سازی پوست: تزریق چربی به پوست کمک می‌کند تا شاداب و جوان‌تر به نظر برسد، زیرا این فرآیند تحریک پوست به کلاژن‌سازی را فراهم می‌کند.
  4. فاقد هرگونه عوارض جانبی: این عمل، به دلیل استفاده از چربی طبیعی خود فرد، بدون هرگونه عوارض جانبی انجام می‌شود.
  5. تحریک پوست به کلاژن‌سازی: پس از تزریق چربی، پوست به طور طبیعی به تولید کلاژن تحریک می‌شود که باعث جوان‌سازی و تقویت پوست می‌شود.
  6. تغییر اندام‌ها بر اساس علاقه شخص: این روش به شخص امکان می‌دهد تا اندام‌های خود را بر اساس علاقه و نیاز خود تغییر دهد.
  7. عدم بروز واکنش‌های آلرژیک: از آنجایی که این عمل از چربی طبیعی فرد استفاده می‌کند، عموماً واکنش‌های آلرژیک در بدن ایجاد نمی‌شود.

معایب تزریق چربی

تزریق چربی در بدن افرادی که به صورت روزانه و مرتب ورزش می‌کنند، ممکن است ماندگاری و طول عمر کمتری نسبت به سایر افراد داشته باشد. به عبارت دیگر، میزان فعالیت بدنی ممکن است بر میزان ماندگاری تزریق چربی تأثیر بگذارد.

همچنین، افرادی که دارای بیماری بی‌اشتهایی عصبی هستند، مناسب برای انجام این عمل نیستند. این بیماری می‌تواند باعث کاهش وزن و تغییرات نامطلوب در توزیع چربی در بدن شود که ممکن است تزریق چربی در این افراد به نتایج مطلوبی نیز نرسد.

در مواردی بسیار نادر ممکن است پس از انجام عمل تزریق، محلی که از آن بافت چربی برداشته می‌شود دچار کبودی کوتاه مدت شود. در این موارد، علل احتمالی شامل عدم رعایت مسائل بهداشتی و نقص در مراقبت‌های بعد از عمل می‌باشد. بنابراین، اطمینان از رعایت تمامی مراحل پس از عمل و مراقبت‌های لازم بسیار مهم است تا اینگونه عوارض کوتاه‌مدت کاهش یابند و عمل با موفقیت به پایان برسد.

عوارض تزریق چربی

بله، روش تزریق چربی نسبت به بسیاری از روش‌های زیبایی دیگر، عوارض و مشکلات کمتری دارد، اما همچنان برخی از خطرات و معایب وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه کنید. با مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشک مجرب، می‌توانید از یک عمل کاملاً بی‌خطر و بدون هرگونه عوارض جانبی بهره‌مند شوید. اما مراجعه به یک مطب و متخصص غیر مجاز می‌تواند با خطرات زیادی همراه باشد، از جمله:

1. عفونت در نواحی مورد نظر: اگر تزریق چربی به طرز ناصحیحی انجام شود یا بهداشت کافی رعایت نشود، ممکن است عفونت در نواحی مورد نظر ایجاد شود.

2. تجمع مایع یا توده‌ای از خون در زیر پوست: در برخی موارد، ممکن است مایعات یا خون در نواحی تزریق چربی تجمع کنند که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد.

3. واکنش آلرژیک به مواد بی‌حسی: برخی افراد ممکن است واکنش آلرژیک به مواد بی‌حسی که در فرآیند تزریق استفاده می‌شود، داشته باشند.

4. تخریب و از بین رفتن بافت اصلی پوست: اگر تزریق چربی به صورت نامناسبی انجام شود، ممکن است بافت اصلی پوست تخریب و آسیب ببیند.

5. آمبولی: در برخی موارد نادر، ممکن است چربی وارد عروق شود که موجب آمبولی (گلوله چربی) شود که نیاز به درمان فوری دارد.

6. تاثیر کم تزریق: در برخی از موارد، ممکن است تزریق چربی نتایج مطلوبی نداشته باشد یا تاثیر کمتری داشته باشد.

7. عدم وجود تقارن در محل تزریق چربی: اگر تزریق چربی به صورت نامتقارنی انجام شود، ممکن است شکل و ظاهر نهایی ناهمگون و نامنظم باشد.

8. لخته شدن خون: مصرف بیش از حد چربی می‌تواند باعث افزایش خطر لخته شدن خون شود که ممکن است منجر به مشکلات جدی شود.

به طور کلی، انجام تزریق چربی با رعایت نکات بهداشتی و با مشورت از پزشک متخصص می‌تواند به نتایج مطلوب و بدون عوارض جانبی منجر شود.

بهترین کاندید برای تزریق چربی کیست؟

تزریق چربی برای افرادی که در نواحی مختلف بدن خود عارضه‌ها و کمبود‌هایی مانند کمبود حجم چربی، چین و چروک‌های پوستی هستند مناسب است. کاندیدای مناسب جهت انجام عمل پیوند چربی عبارتند از:

  • بانوانی که از عدم تقارن سینه و کوچکی آن‌ها رنج می‌برند
  • افرادی که دارای صورت لاغر و بد فرم هستند
  • افرادی که به دنبال زیبایی هستند

تزریق چربی

ماندگاری چربی در پوست چقدر است؟

بر اساس آمارگیری‌های انجام شده حدود ۳۲ درصد از افرادی که عمل تزریق چربی را انجام داده‌اند چربی تزریق شده حدود ۱۶ ماه ماندگاری داشته و مابقی نیز بعد از مدت کوتاهی نیاز به تکرار عمل داشته‌اند.

در حالت کلی ماندگاری این عمل را نمی‌توان به صورت دقیق تعیین کرد. زیرا در هر پیوند چربی درصدی از سلول‌های چربی در زیرپوست باقی می‌مانند. اغلب افرادی که این عمل را انجام داده‌اند از نتیجه عمل راضی بوده و مقدار چشمگیری از چین و چروک‌ها و نواقص و کمبود‌های آن‌ها کاهش یافته است.

هزینه تزریق چربی در کرج

هزینه‌های مربوط به تزریق چربی می‌تواند شامل پارامترهای مختلفی باشد که به عوامل زیر بستگی دارد:

1. هزینه‌های دریافتی کلینیک و جراح: هزینه اصلی برای انجام عمل تزریق چربی شامل هزینه‌های دریافتی کلینیک و پزشک جراح است. این هزینه ممکن است بسته به محل و معروفیت کلینیک و پزشک متغیر باشد.

2. هزینه‌های ما قبل عمل و بعد از آن: شامل هزینه‌های مرتبط با ملاقات‌ها و مشاوره‌های قبل از عمل و همچنین هزینه‌های پس از عمل مانند درمان‌های مرتبط با ترمیمی و مراقبت‌های بعد از عمل است.

3. تعداد دفعات مورد نیاز برای تزریق: برخی از افراد ممکن است نیاز به چندین جلسه تزریق چربی داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند، که این می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

4. هزینه بی‌حسی: هزینه مربوط به بی‌حسی مورد نیاز برای انجام عمل تزریق چربی نیز باید در نظر گرفته شود.

5. هزینه نسخه‌های دارویی: شامل هزینه‌های مربوط به داروهایی که قبل یا بعد از عمل ممکن است نیاز باشد.

6. هزینه‌های مربوط به رژیم غذایی مخصوص بعد از تزریق چربی: برخی از کلینیک‌ها ممکن است توصیه‌های خاصی درباره رژیم غذایی بعد از عمل دهند که هزینه‌های مربوط به آن نیز باید محاسبه شود.

7. مقدار چربی استخراج شده و مقدار چربی تزریق شده: هزینه ممکن است بر اساس میزان چربیی که از بدن استخراج می‌شود و همچنین میزان چربی که باید تزریق شود، متغیر باشد.

همه این عوامل می‌توانند به طور کلی به تعیین هزینه‌های مربوط به تزریق چربی کمک کنند، اما مهم است که به دقت به تمامی جنبه‌ها و هزینه‌های مرتبط با عمل تزریق چربی توجه شود تا از هزینه نهایی آگاهی داشته باشید.

قبل از انجام تزریق چربی رعایت چه نکاتی توسط بیمار لازم است؟

  1.  فرد باید پزشک را از وجود هر گونه آلرژی دارویی: غذایی و محیطی مطلع کند.
  2.  فرد باید پزشک را در مورد همه داروهایی که مصرف می کند آگاه سازد.
  3.  از مصرف داروها با ترکیباتی که باعث رقیق شدن خون می گردد، خودداری شود.
  4.  فرد می بایست از دو هفته قبل از تزریق چربی از مصرف قرص آسپرین ، پزوفن (ژلوفن)، دیکلوفناک یا سایر داروهای ضد التهاب خودداری نمایید.

مراقبت پس از تزریق چربی

+ بیمار باید پس از عمل هر چه سریع‌تر راه رفتن را شروع کند تا ورم کاهش پاید و از تشکیل لخته خون و عوارض تزریق چربی
جلوگیری شود.

  • کنترل کردن ورم با پوشیدن گن‌های ارتجاعی مخصوص ناحیه اهدا کننده چربی
  • اجتناب از انجام فعالیت‌های ستگین تا چند هفته پس از عمل
  • تماس سریع با پزشک در صورت مشاهده کردن هر گونه نشانه عقونت یا مواجهه با خونریزی شدید يا افزایش ناگهانی درد
  • تا یکماه پس از تزریق چربی حمام داغ و سونا ممنوع می باشد.
  • گرفتن رژیم و کاهش وزن بتا یک ماه بعد از تزریق ممنوع می باشد.
  • فشار آوردن به محل تزریق چربی ممنوع می باشد.
  • استفاده از داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک معالج الزامی است.

بهبودی و ریکاوری

درست است که تزریق چربی یکی از روش‌های بدون درد در زمینه زیبایی است و به دلیل کمتر بودن درد و ناراحتی نسبت به روش‌های دیگر مانند تزریق ژل، مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل، پس از تزریق چربی، نیاز زیادی به استراحت نخواهید داشت و بسیاری از افراد می‌توانند در همان روز عمل به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند و کارهای خود را به آسانی ادامه دهند.

با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که تا چند هفته پس از تزریق چربی، نباید به فعالیت‌های بسیار سنگین مانند ورزش‌های شدید یا بلند مدت پرداخت. استراحت و مراقبت در این مدت می‌تواند به بازیابی و بهبود سریع‌تر و موثرتر کمک کند. بنابراین، همواره مهم است که پس از تزریق چربی، به توصیه‌های پزشک خود درباره استراحت و فعالیت‌های فیزیکی پایبند باشید.

سوالات متداول تزریق چربی در کرج

  1. ماندگاری تزریق چربی چه مدت می‌باشد؟
    • ماندگاری تزریق چربی معمولاً ممکن است تا چند ماه یا حتی چند سال ادامه داشته باشد، اما بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نحوه اجرای روش، واکنش بدن به تزریق، و نحوه مراقبت‌های پس از عمل.
  2. انجام عمل تزریق کردن چربی، چه مدت به طول می‌انجامد؟
    • زمان انجام عمل تزریق چربی بستگی به میزان چربی مورد نیاز و نواحی مورد نظر برای تزریق دارد و معمولاً تا چند ساعت می‌تواند طول بکشد.
  3. آیا روش تزریق چربی، یک روش ایمن است؟
    • بله، تزریق چربی به عنوان یک روش زیبایی نسبتاً ایمن شناخته می‌شود، اما همواره مهم است که از پزشک مجرب و متخصص در انجام این عمل استفاده شود.
  4. آیا پس از عمل تزریق چربی می‌توانیم کارهای روزمره خود را ادامه دهیم؟
    • بله، بعد از عمل تزریق چربی، بسیاری از افراد می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند، اما توصیه می‌شود تا چند هفته از فعالیت‌های سنگین خودداری شود.
  5. آیا باید یک مقدار چربی مشخص برای این عمل داشته باشیم؟
    • مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق بستگی به نواحی مورد نظر و هدف از عمل دارد و توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

تزریق چربی با بیشترین تخفیف در کرج

🌟 برای دریافت کد تخفیف معرف و مشاوره انتخاب بهترین مراکز زیبایی و پزشک متخصص، همین الان با کارشناسان ما در هلوکس تماس بگیرید!

👨‍⚕️ با همکاری تیم متخصص و مجرب هلوکس، اطمینان حاصل کنید که در انتخاب بهترین راهکارها برای زیبایی و سلامتی خود کمک شایانی خواهید یافت.

📱 با ارسال پیام به شماره پیام رسان تلگرام یا واتساپ 09900986824 یا از طریق چت آنلاین سایت، به راحتی از مشاوره حرفه‌ای و دسترسی به کد تخفیف بهره‌مند شوید.

💫 از تخفیفات ویژه و مشاوره رایگان هلوکس بهره‌مند شوید و به سرعت به راه حل‌های مطلوب برای نیازهای شخصی خود بپیوندید.

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید