راهنمای دختران برای نجات یافتن از غصه‌های دوران پریودی

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

درحال بازگشایی صندوق اسرار دوران قاعدگی و پریودی هستیم؛ از درمان گرفتگی‌های عضلانی تا غذاهای التیام‌بخش! و اینکه چرا در این دوره از ماه، انقدر هوس سکس و شکلات میکنیم!

آه پریود، هدیه‌ی کوچک طبیعت به زنان تا به ما یادآوری کند که همچنان بارور و آماده‌ی تولیدمثل هستیم.
پریود با گرفتگی‌های عضلانی، ویار غذایی، هوسِ داشتن آمیزش جنسی و تغییرات وحشتناکی در روحیات همراه است. ای مردان، آگاه باشید!
البته پیرو سعادت شما، و مرد زندگی‌تان، ما اکنون اینجا هستیم تا درمورد برآمدن از پس غصه‌ها و پریشانی‌های ‌دوران قاعدگی، به شما یک راهنمایی تمام و کمال ارائه دهیم!

بانوان گرامی… این خیزاب سرخ، دشمن شما نیست!
پریودها تماماً بد نیستند! لااقل ما که اینطور فکر می‌کنیم.
باورتان نمی‌شود؟ ۳ راه وجود دارد که بتوانید به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنید و کمی بیشتر قدردان این ارباب‌رجوع ماهانه‌ی خود باشید!

1. سینه های بزرگتری خواهید داشت! اهم… البته موقتاً. بهرصورت!
این امر صحت دارد; اغلب چه در دوره‌ی تخمک‌گذاری باشید چه دوران قاعدگی، هورمون‌های درحال نوسان بدنتان باعث می‌شوند که سینه‌هایتان ورم کنند و ظاهری به اندازه‌ی یک سایز کامل بزرگ‌تر از حالت عادی به خود بگیرند! بسیارخب، بسیار خب، درست است که این پستان‌های باعظمت را در پایان طول هفته از دست خواهید داد. اما همچنان از بستن سوتین‌های حجم‌دهنده بهتر است!

2. نشان می‌دهد که حامله نیستید! تبریک میگوییم!
تمام آن تبلیغ‌های کاندوم تروجان (trojan-man) و اعلان‌گذاری‌های طاقت‌فرسا برای آنکه مطمئن شوید قرص ضد باروری‌تان را مصرف کرده‌اید، سرانجام جواب داده‌اند! زیرا شما، بانوی محترم، حامله نیستید! شما با موفقیت تمام، یک ماه دیگر از سکس بی‌بچه را پشت سر گذاشته‌اید!

3. پریود شما ممکن است باعث شود آهسته‌تر پیر شوید.
لااقل دکتر توماس پرلز (Thomas Perls) اینگونه می‌گوید. بنا بر اظهارات این متخصص باسابقه‌ی امریکایی، بنظر می‌رسد که زنان آهسته‌تر از مردان پیر می‌شوند و دلیلش هم از دست دادن آهن بدن در دوره‌ی قاعدگی است.

اکنون که سخنان نویدبخشِ «از پریود شدن خشنود باشید!» را کنار زده‌ایم، در ذیل، تمام آنچه لازم است در مورد این دوران کثیف ماهانه بدانید ذکر خواهند شد:

گرفتگی‌ها، درمانشان، و اینکه چرا به آنان دچار می‌شویم
بسیارخب، در ترادف با پریود شدنتان، گرفتگی‌های عضلانی‌اش قرار دارند! بیایید «چرای» این امر را به ساده‌ترین شکل ممکن دریابیم.
درون رحم شما، جنین رشد میکند و دیواره‌ی رحم مسئولیت رساندن غذا‌ به آن را برعهده می‌گیرد. اما اگر احیاناً در تنورتان نانی برای پختن نداشته باشید، این دیواره‌ی رحم هر ماه به خودی خود ریزش میکند و سپس ماه بعد مجدداً رشد می‌کند تا آماده‌ی سلول تخم، و باروری احتمالی شود.
‌‌پروسه‌ی ریزش دیواره توسط موادی شیمیایی به نام پروستاگلاندین‌ها (prostaglandins) انجام می‌شود که رحم شما را منقبض نموده و به ریزش بافت دیواره و خون منجر می‌شوند (تجسمش قابلتان را نداشت!) این انقباضات، در نتیجه، به آن گرفتگی‌های محبوبمان می‌انجامند که تاکنون، هر ماه با صمیمیت کامل آنان را شناخته‌ایم!

چطور از پس این گرفتگی‌ها برآییم؟
در طول سالیان متمادی، زنان رویه‌های متفاوتی را برای آرام نمودن گرفتگی‌های قاعدگی امتحان کرده‌اند. این گرفتگی‌ها اغلب در شکم و پشت بدن احساس می‌شوند، اما می‌توانند تا عضلات پا و فراتر از آن نیز امتداد یابند. قربان مرامت، ای مادر طبیعت!

برخی از ترفند‌های درمان این گرفتگی‌ها عبارتند از:

1. اِعمال حرارت
چه استفاده از کیسه‌ی آب‌گرم باشد چه حمامی گرم، بسیاری از زنان اینگونه متوجه شده‌‌اند که اِعمال گرما و حرارت به ناحیه‌ی زیرین شکم یا دیگر نواحی درگیر، مقداری احساس تسکین و راحتی از درد را به آنان می‌بخشد.

2. ارگاسم
دینگ، دینگ، دینگ! مفرح‌ترین گزینه‌ی فهرست را پیدا کردید، مگر نه؟
تحقیقات اینگونه دریافته‌اند که رسیدن به ارضای جنسی، در زمانی که دچار قاعدگی هستید، می‌تواند درواقع گردش خون را افزایش دهد و مقدار زیادی اندورفین (endorphins) آزاد کند،. دو امر که جفتشان به برطرف نمودن گرفتگی‌هایتان کمک می‌کنند.

3. دارو‌های ضد درد و التهاب
استفاده از دارو‌های ضد التهاب همچون ایبوپروفن (ibuprofen)، ناراحتی‌های عضلانی را هدف قرار می‌دهد و باعث کاهش احساس گرفتگی می‌شود. از مصرف داروهایی همچون آسپرین خودداری نمایید و به آنان که حاوی ایبوپروفن هستند بسنده کنید. و یا اینکه به سراغ داروهایی بروید که صرفاً مخصوص درد عضلانی هستند، همچون ادویل (Advil) و موترین (Motrin).

4. قرص‌های ضد بارداری
در اغلب اوقات، مصرف مداوم این دارو، وعده‌هایی همچون بزرگ شدن سینه‌ها، پاکسازی اکنه‌ها و کاهش خطر سرطان‌های بخصوص را بهمراه دارد. علی‌رغم عالی بودن این ادعاها، این امر بس نادر است که شروع به مصرف این قرص کنید و شاهد تغییرات بارز جسمی شوید. اما آنچه حقیقت دارد؟ این است که وقتی بطور صحیح مصرف شود، قرص ضد بارداری قطعاً می‌تواند گرفتگی عضلات را تسکین ببخشد. در حقیقت، قرص‌های ضد بارداری اغلب برای همین گرفتگی‌ها تجویز می‌شوند! این قرص‌ها این کار را از طریق کاهش مقادیر «پروستاگلاندین» تولید شده (مادهٔ مسئول ریزش دیواره رحم) انجام می‌دهند، و در نتیجه، سبب کاهش میزان گرفتگی می‌شوند.

گرفتگی برای هر زنی فرق می‌کند و از درجات خفیف به شدید متغیر است؛ درست همانطور که طول مدت پریود یک زن نیز با دیگری متفاوت است و اغلب بین ۳ الی ۷ روز است. بدلیل همین تنوع، برخی از این رویه‌ها ممکن است برای شما جواب بدهند و یا ندهند. با این‌حال بسیاری از زنان، اینطور دریافتند که بیشتر اوقات، استفاده‌ی مداوم از قرص ضد بارداری بس محشر عمل میکند!

•البته استفاده‌ی مرتب از قرص ضد بارداری در عین داشتن فواید زیاد، می‌تواند خطراتی نیز به همراه داشته باشد. قبل از تصمیم بر اینکه این قرص مناسبتان هست یا نه، با پزشکتان مشورت کنید!

بهترین خوراکی‌ها برای دوران پریود شما
به هر دلیلی، ویار غذایی و پریود همواره دست اندر دست یکدیگر هستند! تعدادی از خوراکی‌های دم‌ دستی که حتماً باید در دوران پریودتان، برای غلبه بر افسردگی‌های این عادت ماهانه، نوش جان کنید، در اینجا ذکر گشته‌اند!

1. آب!
همه می‌دانیم که نوشیدن چیزی حدود یک میلیون لیوان آب در روز بس مستحب و چه بسا واجب است! اما این امر در دوران پریودتان دوچندان صدق می‌کند! در دوره‌ی قاعدگی، بدن شما مایعاتش را از دست می‌دهد. پس بسیار مهم است که ذخیره‌ی آب خود را مجدداً تأمین کنید.

2. شکلات!
مهم نیست چه تعداد تحقیقات علمی انجام شوند. گویا محققان همواره نمی‌توانند دریابند که چرا زنان در زمان پریود انقدر شکلات طلب می‌کنند! البته نکته این است که بهرحال می‌کنند دیگر!
با در نظر داشتن این امر که درست نیست آن را به افراط مصرف کنید، گفته می‌شود شکلات تلخ باعث آزادسازی اندورفین، کاهش استرس و بهبود جریان خون می‌شود. بعلاوه، بسیار هم خوشمزه است!

3. غذاهایی غنی از آهن
درست مثل مایعات، بدنتان در دوران قاعدگی، آهن نیز از دست می‌دهد. آهن، مسئول حمل اکسیژن به سراسر بدن و حفظ سلامتی سلول‌های خونی است. از مکمل‌های آهنی دوری ورزید؛ زیرا میتوانند بدون هضم و بلااستفاده در بدنتان باقی بمانند. به جای آن، بپردازید به مصرف غذاهایی که بطور طبیعی غنی از آهن و امگا ۳ هستند؛ همچون ماهی سالمون، اسفناج، زردآلو، حبوبات و گروهی از گوشت‌های قرمز.

5. اغذیه‌ی تسلی‌بخش
بعنوان یک اصل، زمانی‌که بی‌حال، کوفته و درمانده هستید، اغذیه‌ی تسلی‌بخش و عمومی، همیشه از واجبات‌ هستند!
پوره‌ی سیب‌زمینی (پیشنهاد وطنی جایگزین: سالاد الویه‌😂)، براونی‌های نرم (نوعی کیک شکلاتی که بافتی خمیری دارد)، مک‌اند‌چیز خانگی (ماکار‌ونی و پنیر)، سوپ نودل مرغ و یک ظرف بزرگ لازانیا، از نمونه‌های پرطرفدار هستند!

داشتن مقاربت پریودی
بسیاری از دختران در جفت دوره‌های تخمک‌گذاری و قاعدگی بطرزی مضاعف ‌حشری می‌شوند؛ امری که به ارگاسم‌های فوق قوی در دوران پریود منجر می‌گردد. گفتنش حال‌بهم‌زن است. اما واقعاً ارزشش را دارد.
همه جور ادعایی از سوی زنان در این مورد وجود دارد. بطور مثال، اینکه چگونه آمیزش پریودی، گرفتگی عضلانی آنان را کاهش داده و حتی سبب کوتاه‌تر شدن دوره‌ی قاعدگی‌شان می‌شود. با این وجود، عده‌ای دیگر از زنان اینگونه دریافته‌اند که گرفتگی تنها بصورت موقتی از بین می‌رود و سپس ده برابر بدتر باز‌می‌گردد! خیلی از زنان نیز متوجه شدند که سکس در دوران قاعدگی‌شان میتواند منجر به دوره‌های طولانی‌تر شود!
حال در قضیه‌ی شما، هر کدام این موارد هم که صدق کند، تنها مطمئن شوید که زمان داشتن مقاربت پریودی، از این نکات پیروی می‌کنید:
• از کاندوم استفاده کنید (تسهیل پاکیزگی همیشه یک برد محسوب می‌شود!)
• بر روی‌ یک حوله‌ی تیره‌رنگ آمیزشتان را انجام دهید تا از دشوار شدن نظافت و ایجاد مناظر ناخوشایند جلوگیری کنید.
•بچسبید به همان موقعیت‌های بدنی ساده که کثیف‌کاری زیادی ایجاد نمی‌کنند! بطورمثال: حالت قرارگیری مردروی (missionary) بهترین دوستتان خواهد بود و شیوه‌ی سگی (doggy style) به هیچ عنوان!

خودتان را با یک شب خلوت و خودمانی لوس کنید!
آخرین چیزی که در دوران پریودتان ممکن است بخواهید، این است که لباس سیاه کوتاهی‌ به تن کنید، موهایتان را بیافشانید و بر زمین رقص، به قر دادن بپردازید! به جای آن، خودتان را با شبی خودمانی لوس کنید و آن را در کنار دوستان دخترتان، مرد زندگی‌تان یا حتی خودِ دوست‌داشتنی‌تان سپری کنید! مشغول نوش‌جان کردن برخی از اغذیه‌ی تسلی‌بخشی که اشاره داشتیم شوید و با استفاده از فهرست «فیلم‌های مخصوص پریود» ما، سرگرمِ داشتن یک شب پر فیلم شوید! فهرست مذکور عبارت است از فیلم‌های: Gone Girl (دختر مفقود)، ۵۰۰ days of summer (تابستانِ پانصد روزه)، Ten Things I Hate About You (ده چیزی که در موردت ازشون نفرت دارم)، Almost Famous (تقریباً معروف)، The Notebook (دفتر یادداشت)، Titanic (تایتانیک)، The Last Kiss (واپسین بوسه)، Moulin Rouge (آسیاب سرخ) یا هر فیلم کمدی-عاشقانه‌ی دیگری که خودتان دوست می‌دارید!

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید