شهوت زیاد و روش های مدیریت آن

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

“چرا جدیدا اینقدر حشری ام؟” ، شاید این سوال را بعد از پنج روز سکس پشت سر هم با پارتنرتان و در صبح روز ششم که از خواب بیدار میشوید و هنوز حشری هستید از خودتان پرسیده باشید.

 

هر کس میل جنسی متفاوتی دارد و میزان آن میتواند به عوامل متنوعی در زندگی افراد مربوط باشد. تا زمانی که حشری بودن شما فعالیت های روزانه تان را مختل نمیکند ، داشتن سکس به هر اندازه ای که دوست دارید کاملا نرمال و طبیعی است.
ولی با اینحال اگر هنوز هم برای دانستن دلیل میل جنسی بالا تان کنجکاو هستید میتوانید به این دلایل پشت پرده شهوت زیادتان یک نگاهی بیندازید!

چرا از بقیه مردم حشری ترم؟

پیدا کردن یک دلیل مشخص برای شهوت شما کار آسانی نیست. میل جنسی افراد با گذشت سن و حتی بسته به فصول مختلف سال تغییر میکند ، ولی اینحال به طور کلی هفت دلیل رایج برای بالا بودن میل جنسی وجود دارد :

رابطه جدید

اگر وارد یک رابطه جدید شده باشید کاملا طبیعی است که بیشتر از همیشه این سوال برایتان پیش بیاید که چرا اینقدر حشری شده اید. در اوایل شروع یک رابطه جدید هورمون های ما شدیدا افزایش پیدا میکنند که باعث میشود بیشتر به پارتنرتان جذب شده و نتیجتا حشری تر شوید و سکس بیشتری داشته باشید.
به طور مشخص دو هورمون “دوپامین” و “اکسی توسین” نقش مهمی روی حس عشق و عاشقی زیاد شما در شروع رابطه تان دارند. این هورمون ها میتوانند دلیل افزایش میل جنسی و شهوت شما در رابطه جدیدتان باشند. معمولا این دوره بین سه ماه تا دو سال از شروع رابطه ادامه پیدا میکند.

خودارضایی دائم

بدن ما واقعا سیستم جالبی دارد ، اگر اخیرا بیشتر از همیشه خودارضایی میکنید و از خودتان لذت می برید ممکن است همین مسئله عامل حشری تر شدن شما باشد. خودارضایی درست مثل سکس باعث افزایش ترشح هورمون هایی مثل “تستوسترون” و “دوپامین” که عامل برانگیختگی جنسی شما هستند میشود.
وقتی شما در برهه ای از زندگی تان هستید که سکس ندارید و درگیر فعالیت جنسی نیستید و کلا به تمایل بدن تان به سکس توجهی نمی کنید ، آن وقت بدن تان هم به برانگیختگی های جنسی شما واکنشی نشان نمی دهد و نتیجتا میل تان به سکس کمتر میشود.
پس اگر به تازگی اسباب بازی جنسی جدیدی خریدید و لحظات لذت بخشی را با خودتان تجربه میکنید ، احتمالا همین مسئله دلیل حشری تر شدن شما بوده است.

سکس با کیفیت

اگر با پارتنرتان سکس با کیفیت زیادی دارید احتمالا بیشتر از همیشه حشری هستید چون بدن تان تشنه ی آن لحظات خوب و لذت بخش است! دوباره تاکید میکنم ، همه ی این مسائل به هورمون هایی که بدن تان در طول سکس ترشح میکند بستگی دارد. خلاصه اینکه به هر کاری که با پارتنرتان انجام میدهید ادامه بدید چون معلومه که داره خیلی خوب جواب میده!

بارداری

در طول دوران بارداری زنان شاید بیشتر از حد معمول احساس حشری بودن کنند. دلیل این مسئله به هورمون “استروژن” که میتواند روی میل جنسی زنان تاثیر بگذارد بر میگردد. از طرفی اگر پارتنرتان فتیش و کینک حاملگی داشته باشد میل جنسی او هم با حامله شدن شما بیشتر میشود.
اگر با پزشکتان مشورت کردید و به شما برای سکس و لذت بردن از ارگاسم چراغ سبز نشان داد ، میتوانید هر چقدر که دوست دارید با پارتنرتان سکس داشته باشید. البته شاید لازم باشد در پوزیشن هایی که برای شرایط شما مناسب تر و راحت تر هستند سکس داشته باشید.

پریود

بسته به اینکه در کدام مرحله از چرخه ی قاعدگی تان هستید ممکن است در زمان های خاصی از ماه حشری تر شوید. در طول نیمه اول چرخه قاعدگی سطح هورمون “استروژن” بدن تان بالاست.همچنین در همین مرحله از چرخه قاعدگی تخمک گذاری اتفاق می افتد ، پس طبیعی است که زنان در این زمان حشری تر باشند.
تحقیقی که در سال 2004 انجام شده نشان میدهد احتمال اینکه زنان در زمان تخمگ گذاری شان آغاز گر باشند بیشتر است. پس شاید جواب این سوال که “چرا در بعضی روز های ماه حشری ترم؟” تخمک گذاری تان باشد.

فصول خاص سال

همه ما میدانیم که تغییر فصل ها روی سلامت روان افراد تاثیر میگذارد . همینطور که تغییر فصل میتواند روی روان ما تاثیر گذار باشد میتواند میل جنسی مان را هم تحت تاثیر قرار دهد . برای مثال یک تحقیق نشان میدهد که سطح “تستوسترون” (هورمونی که روی میل جنسی و حشری بودن شما نقش مهمی دارد) زنان و مردان در فصل پاییز در مقایسه با تابستان بیشتر است.
پس یعنی بعضی افراد ممکن است در فصل پاییز حشری تر از تابستان باشند. از طرفی افسردگی روی میل جنسی بعضی افراد تاثیر میگذارد ، پس اگر از افسردگی فصلی رنج میبرید ممکن است متوجه کاهش میل جنسی تان در فصل های سرد سال در مقایسه با تابستان شوید.

تغییر در سبک زندگی

آیا به طور دائم ورزش میکنید؟ آیا رژیم غذایی تان را تغییر داده اید و غذاهای مقوی تری میخورید؟ یا شاید شغل تان را عوض کرده اید و سطح استرس تان به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است؟ همه ی این تغییرات در سبک زندگی تان می تواند تاثیر زیادی روی میل جنسی و شهوت تان داشته باشد.
غذاهایی مثل شکلات تلخ ، آووکادو و ماهی سالمون پر از مواد مغذی ای هستند که برای سلامت کلی بدن تان و قاعدتا سلامت جنسی تان هم مفید هستند. به علاوه اینکه ورزش کردن اعتماد به نفسی که نسبت به بدن تان دارید را افزایش میدهد و تمایل شما به سکس و فعالیت جنسی را بیشتر میکند.

دلایل نه چندان رایج

یکسری موارد استثناء خاص هم هستند که میتوانند عامل میل جنسی بیشتر در بعضی افراد باشند :

اعتیاد جنسی

اعتیاد جنسی مثل اکثر اعتیاد های رفتار محور مسئله ی بحث برانگیزی است چون پزشکان در مورد اینکه این نوع اعتیاد ها اصلا باید به عنوان اعتیاد در نظر گرفته شوند یا نه اتفاق نظر ندارد. از نظر تکنیکی اعتیاد به رفتارهایی مانند سکس یا بازی های ویدئویی مثل مواد مخدر و الکل باعث اعتیاد فیزیکی و جسمی در فرد نمیشوند.
اگر تعداد دفعات سکس و خودارضایی شما روی زندگی روزمره شما تاثیری ندارد لازم نیست نگران چیزی باشید. ولی اگر تمایل و نیاز همیشگی شما برای فعالیت های جنسی باعث میشود تا از زیر کار و مدرسه در برید یا درگیر فعالیت های جنسی پر خطر شوید ، پیشنهاد میکنیم حتما با پزشکتان در مورد این مسئله صحبت کنید.

هایپر سکشوال (تمایل جنسی شدید)

اختلال هایپر سکشوال یکی دیگر از دلایل بیشتر بودن میل جنسی بعضی مردم در مقایسه با بقیه است.در این وضعیت فرد به طور غیر قابل کنترلی درگیر فعالیت های جنسی میشود. با اینحال درست مثل اعتیاد جنسی ، این اختلال هم به طور رسمی به عنوان یک اختلال سلامت روان شناخته نشده است.
میل جنسی هایپر و شدید معمولا به عنوان مکانیزمی برای کنار آمدن افراد با مشکلاتشان در آنها به وجود می آید ، بعضی افراد هم ممکن است برای دست و پنجه نرم کردن با آسیب های روحی جنسی و غیر جنسی ای که در گذشته دیده اند دچار این اختلال شوند. اگر حس میکنید شاید شما هم هایپرسکشوال هستید حتما یک سری به به پزشکتان بزنید تا به شما برای مدیریت بهتر وضعیت خاصی که دچارش هستید کمک کند.

وقتی حشری ام چکار کنم؟

موقع حشری شدن می توانید کارهای زیر را انجام دهید :

سکس

خیلی سادس ، هر موقع حشری شدید با رضایت پارتنرتان باهاش سکس داشته باشید. سکس برای سلامتی شما فواید زیادی (مثل کاهش استرس) دارد و از طرفی هم به بهبود رابطه شما و پارتنرتان کمک میکند. برای هیجان انگیز تر کردن سکس میتوانید کارهای مختلفی مثل BDSM (سکس خشن) ، نقش بازی کردن ، سکس آهسته و احساسی یا خودارضایی همزمان را امتحان کنید.

خودارضایی

خودارضایی میتواند روش فوق العاده ای برای آزاد کردن تنش های جنسی تلنبار شده تان و سپری کردن وقت با خودتان باشد.خودارضایی همچنین به شما برای شناخت بهتر بدن تان و چیزهایی که از آنها لذت میبرید کمک میکند ، اینکار در نهایت باعث میشود با پارتنرتان هم سکس رضایت بخش تری داشته باشید.
میتوانید با خودتان بازی کنید ، خودارضایی آهسته و احساسی را امتحان کنید یا برای خودتان یک اسباب بازی جنسی جدید بخرید تا از ارگاسم هایی که تابحال شانس تجربه شان را نداشتید لذت ببرید.

مدیتیشن

وقتی که حشری هستید ولی دلتان نمیخواهد فعالیت جنسی داشته باشید یا وقتی که تحت استرس هستید و نمیتوانید تمرکز کنید مدیتیشن می تواند برایتان معجزه کند. اپلیکیشن های زیادی هستند که با مدیتیشن های هدایت شده شان برای مبتدی ها به شما برای حرکت در این مسیر کمک میکنند.
برای یک ماه روزانه 10 دقیقه مدیتیشن کنید ، مطمئن باشید با این کار تعادل ذهنی و کنترل بیشتری روی افکارتان خواهید داشت.

ورزش کردن

با اینکه مردم بعد از ورزش کردن به خاطر ترشح تستوسترون حشری تر میشوند ، ولی ورزش کردن باعث ترشح هورمون های شادی (دوپامین و…) در مغز میشود و به آزاد شدن تنش جنسی تان کمک میکند.
ورزشی که دوست دارید را انتخاب کنید و انجامش بدید ،حالا چه راه رفتن در پارک است یا دویدن یا وزنه زدن.

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید