چه پیامی بفرستم که پارتنر سابقم برگردونم به رابطه ؟!

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

پیام هایی که می تواند دوست دختر یا دوست پسر سابق شما را بر گرداند به رابطه 

حتی اگر از آخرین‌باری که با کسی قطع رابطه کرده‌اید مدت‌ها گذشته باشد، شاید گاهی از خودتان بپرسید که چه‌کار می‌توانید بکنید که با هم دوباره آشتی کنید؟ برگشتن دوباره به رابطه با عشق سابق، اخیراً تبدیل به موضوع داغی شده است. مثال بارزش آشتی کردن Bennifer بود. (منظور رابطۀ زوج جنجالی، «بن افلک» (Ben Affleck) و «جنیفر لوپز» (Jennifer Lopez) است – مترجم) این زوج که به تازگی باهم آشتی کرده‌اند، سرلوحۀ تمام افرادی قرار گرفته‌اند که بدشان نمی‌آید به رابطه با پارتنر سابقشان فرصت دوباره بدهند. موقع فکرکردن به شروع دوبارۀ رابطه با کسی که قبلاً با‌هم بوده‌اید، باید چیزهایی را در نظر بگیرید. با این حال بعضی از متخصصین بر این باورند که فکرکردن به این ایده قابل درک است.
«آنیکا واکر» (Anika Walker) مربی روابط و مشاور سبک زندگی می‌گوید: «زمانی که جنیفر و بن دربارۀ بازگشت فاتحانه‌شان به رابطه باهم صحبت می‌کردند، جرقۀ فرصت‌دادن به رابطه‌های قدیمی در ذهن خیلی از مردم زده شد. خیلی‌ها که بدشان نمی‌آمد مروری به عشق‌های قدیمیشان داشته باشند، بعد از این ماجرا، دست‌به‌کار شدند». البته «واکر» بر هوشیاری پیش از هر تصمیمی برای شروع مجدد رابطه تاکید می‌کند. او معتقد است که «به هرحال کسی بی‌دلیل عشق سابق نشده است».
صرف‌نظر از این‌که چه دلیلی برای این‌کار داشته‌اید، وقتی مدت زیادی از خراب‌شدن یک رابطه می‌گذرد، خیلی خوشبینانه‌تر می‌شود به بازگشت به آن رابطه فکر کرد. برای همین بهتر است قبل از هر تصمیمی، موقعیت را به خوبی بسنجید. «واکر» می‌گوید: «با این‌که اغلب توصیه می‌کنم که دور برگشتن به روابط سابق خود را خط بکشید، ولی مواردی را دیده‌ام که بازگشت به روابط سابق نتیجۀ خوبی داشته باشد».

توصیۀ متخصصین این است که قبل از رفتن به سراغ پارتنر سابقتان، این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید:
چرا می‌خواهید دوباره باهم باشید؟
چرا قطع رابطه کردید؟
از تنهایی سراغش می‌روید؟
پیش از این‌که از نو با کسی رابطه برقرار کنید، آیا عاقلانه به مشکلاتی که باعث قطع این ارتباط شده بود فکر کرده‌اید؟
مهم‌تر از همه، دلتان برای خاطرات آن شخص، حس نزدیکی با او یا اصلاً برای خود او تنگ شده است؟

وقتی خیال‌تان از بابت انگیزه‌های برای برقراری دوبارۀ رابطه راحت شد، می‌توانید با استفاده از این نمونه پیام‌ها از او بخواهید دوباره باهم ارتباط داشته ‌باشید.


«دلم برات تنگ شده. می‌شه حرف بزنیم؟»

بعضی موقع‌ها اگر راستش را بگویید و یک راست بروید سر اصل مطلب، بهتر می‌توانید سر صحبت با پارتنر سابقتان را باز کنید.«راشان»‌ (Rashaun) بر این باور است که «رک‌بودن سرراست‌ترین راه برای نشان‌دادن حستان به اوست. با این‌کار مستقیم برای برقراری رابطه چراغ سبز نشان داده‌اید. اگر اصلاً جواب نداد یا در جواب نگفت که او هم دلش برای شما تنگ شده است، می‌توانید از این کارش نتیجه بگیرید که تمایلی به ارتباط دوباره ندارد».


«تازگی خیلی به یادت می‌افتم. چه‌خبر؟‌ چه‌کارا می‌کنی؟»

بی‌دفاع‌بودن اغلب کارساز است. در کمال صداقت به این‌که به او و قطع رابطه‌تان فکر می‌کرده‌اید اذعان کنید و ببینید این حرفتان تأثیری دارد یا نه. از کجا معلوم؟ شاید او هم هم‌زمان به شما فکر می‌کرده است.


میم خنده‌دار یا جوک بفرستید و زیرش بنویسید «اینو دیدم یاد تو افتادم، دلم می‌خواد ببینمت»

می‌توان گفت این کار گزینۀ کم خطری است که اقلاً باعث می‌شود مؤدبانه جویای حال هم‌دیگر شوید. وقتی برایش چیزی می‌فرستید که مطمئنید او را می‌خنداند، به پارتنر سابقتان یادآوری کرده‌اید که چیزهای خوشحال کننده‌ای در رابطۀ گذشتۀ شما وجود داشته است و شاید همین حرکت تاثیر خوبی بر او بگذارد.


«دیروز توی لینکدین دیدم ترفیع گرفتی. تبریک می‌گم! واقعاً حق تو بود و لیاقتشو داشتی. خیلی خوب می‌شد اگر به سلامتیش لبی تر می‌کردیم. البته اگر موافق باشی»

از مناسبت‌های خوشحال‌کنندۀ زندگیشان استفاده کنید. شاید به این بهانه موقعیتی برای ارتباط دوبارۀ شما فراهم شد و توانستید به این واسطه حس خود او و جدایی که بین شما پیش آمده را بیان کنید. اگر از پیشنهادی که دادید استقبال کرد، با انگیزۀ جشن‌گرفتن اتفاق خوشحال‌کننده‌ای که در زندگی او جریان دارد با او ملاقات کنید و بگذارید بقیۀ مسائل خود‌به‌خود پیش برود.


«چندوقت پیش مادرت رو تو فروشگاه دیدم. خیلی باهم گرم و صمیمی صحبت کردیم و حس کردم چقدر از این‌که خانوادۀ تو می‌شناسم خوشحالم. موافقی یه بار باهم شام بریم بیرون؟»

اگر با پارتنر سابقتان رفت‌و‌آمد خانوادگی داشتید، گفتن این‌که چقدر این ارتباط برای شما باارزش بوده است می‌تواند دلیل خوبی برای دیدار دوباره باشد. حتی اگر تمایلی به دیدار دوباره نشان ندهد، روش درستی برای شروع یک گفت‌و‌گو است.


«می‌دونم گفتی حرف نمی‌زنی باهام ولی همین الان با ماشین از جلوی فلان جا رد شدم که اون دفعه باهم فلان کارو کردیم. یهو یادت افتادم، همین… اگر دوست داشتی دوباره ببینیم همو. امیدوارم حالت خوب باشه»

در مواردی که قطع رابطه جدی یا ناراحت‌کننده بوده است یا در مواردی که اخیراً جدا شده‌اید و هنوز کمی حساسیت وجود دارد، با احتیاط عمل کنید. دربارۀ فکرتان با او صادق باشید ولی حواستان باشد اصرار نکنید. «واکر» استفاده از این پیام‌ها را توصیه می‌کند ولی حواستان باشد «وقتی دارید به پارتنر سابقتان پیام می‌دهید، خودتان را برای جوابی که دوست ندارید هم آماده کنید. حتی ممکن است اصلاً جوابی نگیرید».


«لوسی چطوره؟ مطمئنم چارلی خیلی دلش براش تنگ شده. اگر حوصله داشتی بیا سگامونو باهم ببریم پارک. دوتامون از دیدنت خیلی خوشحال می‌شیم»

در مواردی که هردو طرف صاحب حیوان خانگی هستند، قطع رابطه سخت‌تر می‌شود؛ به خصوص اگر به دلیل جدایی، سرپرستی این حیوان خانگی بین دو شخص تقسیم شده باشد یا امکان دیدنش برای یکی از دو نفر کاملاً قطع شده باشد. وقتی به واسطۀ چیزی که برای هردوی شما ارزش دارد برای دیدار دوباره تلاش کنید، مثلاً برای دیدن دوبارۀ حیوان خانگیتان، کاری تأثیرگذار است.


«تا حالا فکر کردی که چی می‌شد اگه اوضاع بینمون جور دیگه‌ای پیش می‌رفت؟»

اگر از قبل خودتان را برای جواب‌نگرفتن آماده کرده‌اید، یا همان‌طور که «واکر» گفت، برای گرفتن جوابی که زیاد خوشحالتان نکند آمادگی دارید، می‌توانید این گزینه را هم در نظر بگیرید که با فراهم‌کردن زمینه برای پارتنرتان، بگذارید دیدگاهش به رابطۀ گذشته‌تان را با شما در میان بگذارد. بسته به شرایطی که در آن باهم قطع رابطه کرده‌اید، پارتنر سابقتان ممکن است فکرها و حس‌های حل‌نشدۀ زیادی داشته باشد و در شرایط مشابه به شما باشد.


«مجبور نیستی به این پیام جوابی بدی ولی می‌خواستم بگم که من همیشه دوستت دارم و بهت اهمیت می‌دم. دلم می‌خواست اینو بدونی»

جز در مواردی که رابطۀ گذشتۀ شما ویران‌گر و مخرب بوده، طبیعی است که همیشه به پارتنر سابقتان به‌عنوان یک انسان اهمیت بدهید. شاید لازم نباشد که حتماً این حس در پیامی بیان شود، و این تصمیم به‌عهدۀ شماست که آماده‌اید این حرف را به او بزنید یا نه. اما اگر علاقه و احترامی بین شما در جریان باشد، پذیرش آن‌ها می‌تواند زمینه را برای صحبت مهیا کند.


«راستش خیلی واسه خراب‌شدن رابطه‌مون پشیمونم. می‌شه درموردش باهم حرف بزنیم؟»

فرقی ندارد که شما اول حرف قطع رابطه را زده‌اید یا شما کسی بودید که قلبش را شکسته‌اند، در هر دو حالت پشیمانی و احساسات حل‌نشده معمول و قابل توجیه است. بنابراین اگر از او بخواهید این احساسات و مسائل را با شما مرور کند، به خصوص اگر اخیراً قطع رابطه کرده‌اید، ‌شاید بتواند ناراحتی‌ها را برطرف کند و یا شاید صداقت مشترکی که بین شماست بتواند شما را دوباره باهم آشتی دهد.


100 درصد مطمئن نیستید که می‌خواهید با پارتنر سابقتان آشتی کنید یا نه؟ درعین وسوسه‌برانگیز بودن، شاید عاقلانه‌ترین کاری نباشد که باید پس از قطع رابطه انجام دهید، مگر این‌که از تصمیمتان برای آشتی و رابطۀ دوباره کاملاً مطمئن باشید. توصیۀ «واکر» در این باره این است که حداقل 24 ساعت قبل از پیام‌دادن یا زنگ‌زدن به پارتنر سابقتان، به تصمیمی که دارید فکر کنید. او در پایان اضافه می‌کند که «صرف‌نظر از چیزی که در این پیام خطاب به پارتنر سابقتان می‌نویسید یادتان نرود که: با خودتان، انگیزه‌هایتان، و احساساتی که دارید روراست باشید».

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید