۹ افسانه ‌درباره‌ی رابطه جنسی

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

اجازه بدید در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم. مشخصا در مورد باورهای اشتباهی که مردم وقتی از سکس میکنیم دارند، حرف بزنیم. علیرغم پیشرفت‌ها در فهم تمایلات جنسی و از بین بردن تابوهای جنسی، هنوز هزاران مطلب نادرست در موضوع‌های مختلفی از جمله لذت بردن، خواسته‌ها، درک و فهم، جلوگیری از بارداری و … وجود دارد. در کار من به عنوان یک آموزش دهنده مسائل جنسی و نویسنده، با باورهای اشتباه بسیار زیادی برخورد کرده‌ام که بطور همزمان دلم میخواست هم از آنها دور شوم و هم آنها را تصحیح کنم، و من دومی رو انتخاب کردم. در ادامه، ۹ تا عجیب‌ترین افسانه‌هایی که تا به حال با آن روبه‌رو شده‌ام رابررسی خواهیم کرد.

1. در سکس از واژینال اگر شما بالا باشید، باردار نمی‌شوید!
این فقط یک جک در فیلم «حامله شده» نیست (اگه زن در سکس بالا باشه، اون نمیتونه حامله بشه؛ خیلی ساده‌اس، بخاطر جاذبه!). خود من این باور رو به شکل جدی و محکم چندین بار شنیدم! راهنمایی: عجیب‌ترین حرکت ممکن چشم! شما کاملا میتوانید در پوزیشن دختر گاوچرون حامله بشوید – و صرفا جهت اطلاع در هر پوزیشن دیگری که آلت درون واژن قرار میگیرد حاملگی ممکن است. اسپرم‌ها شنا میکنند{۱}، چه شما پارتنرتان را میان دو پای خود قرار داده باشید، چه ایستاده باشید، چه در حال پشتک زدن باشید! اسپرم‌ها همچنین درون بدن حدود ۵ روز زنده می‌مانند. لطفا یک روش واقعی برای جلوگیری پیدا کنید!

2. روش بیرون کشیدن به تنهایی برای جلوگیری کافی‌ است!
روش بیرون کشیدن (یا صرف‌نظر کردن)، که توقف دخول هم نامیده میشود، به روشی گفته میشود که در آن پارتنر دارای آلت قبل از انزال آلت خود را از واژن خارج می‌کند. سازمان «پلند پرنتهود» [Planned Parenthood] گزارش میکند که ۲۷ زن از هر ۱۰۰ زنی که از این روش استفاده میکنند هر سال حامله می‌شوند، یعنی حدود ۷۳ درصد موفقیت در جلوگیری از بارداری در عمل و در دنیای واقعی. این به اندازه‌ی کاندوم موثر نیست، که حدود ۸۲ درصد احتمال موفقیت در عمل و در دنیای واقعی دارد؛ یا قرص‌های جلوگیری از باداری، با حدود ۹۱ درصد موفقیت در عمل. روش بیرون کشیدن را با یکی دیگر از دو روش گفته شده امتحان کنید. دوستان خطای انسانی رخ می‌دهد!

3. سکس مقعدی سکس نیست!
زمانی که دبیرستانی بودم یک دوستی داشتم که میگفت با دوست پسرش فقط سکس مقعدی‌ (آنال) دارد چون میخواست خود را برای ازدواج حفظ کند.
انواع مختلفی از سکس وجود دارد – سکس واژینال، سکس آنال، سکس دهانی، سکس دستی – و رتبه‌بندی کردن آنها بر این اساس که هر یک چه مقدار شما را «ناخالص و ناپاک» میکند منجر به شکل گرفتن یک دیدگاه مضر و کاملا نادرست در مورد تمایلات جنسی می‌شود. هیچ اشکالی در داشتن سکس از هر نوع آن وجود ندارد، تا زمانی که با رضایت طرفین و بدون خطر و امن باشد. شاید اگر ما دست از تشویق به «خالص و کامل بودن» در زنان جوان برداریم، برای همیشه از دست حرف‌های بی‌محتوای این چنینی خلاص شویم.
هیچ اشکالی در داشتن سکس از هر نوع آن وجود ندارد، تا زمانی که با رضایت طرفین و بدون خطر و امن باشد

4. اگر زیاد سکس داشته باشید، واژن شما گشاد خواهد شد!
این جمله کاملا اشتباه است. یک مقاله از «روانشناسی امروز» به روش بسیار عالی‌ای آناتومی زنان را به شکل تصویری توصیف میکند که من طبق معمول آنها توضیح می‌دهم؛ فرض کنید یک حوله‌ی دست را با فشار درون یک جوراب ضخیم قرار می‌دهیم و آن جوراب خود نیز توسط دو دست با فشار نگه داشته می‌شود. در اینجا جوراب همان واژن، حوله همان بافت عضلانی تا شده‌ی دیواره‌ی واژن، و دست‌ها عضلات کف لگنی که واژن را احاطه کرده‌اند، هستند. بافت عضلانی واژن بسیار کشسان و قابل ارتجاع است، و هیچ آلتی قرار نیست آن را «گشاد» کند! – آن طوری که برخی دوست‌دارند آن را صدا کنند.

 

5. شما نمیتوانید از سکس دهانی، بیماری‌های مقاربتی بگیرید!
ما درخواست استفاده از کاندوم را در زمان سکس تشویق می‌کنیم، اما یک موضوع حیاتی را فراموش میکنیم: بیماری‌های مقاربتی از طریق سکس دهانی هم منتقل می‌شوند، و نه فقط سکس واژینال یا مقعدی. شما میتوانید در زمان سکس دهانی بیماری‌هایی از جمله کلامیدیا، گانوریا، تریکوموناسیس، HPV، هرپس (تبخال‌های جنسی)، سفلیس و حتی ایدز را پخش کنید. برای جلوگیری از ابتلا از کاندوم یا سد دهانی [dental dam] {۲} استفاده کنید و در بازه‌های معین برای بیماری‌های مقاربتی آزمایش بدهید.

6. استفاده از کاندوم لذت سکس را برای مرد را از بین میبرد.
وقتی که من ۱۹ ساله بودم، از دوست پسرم پرسیدم: «برای شما افرادی که آلت دارید! سکس با کاندوم چه حسی داره؟» او کف دستش را روی انگشتان من گذاشت و نوک انگشتان خود را به مالید. او گفت: «چیزی احساس کردی؟ نه، سکس با کاندوم چنین حسی داره!»
در آن زمان، من متوجه عمق چرت و پذتب که او به من میگفت نشدم! اگر سکس با کاندوم هیچ حسی ندارد، چطوری یک سکس با کاندوم به ارگاسم منجر می‌شود؟ مردم هر کاری که بتوانند انجام میدهند تا در زمان سکس از کاندوم استفاده نکنند، حتی جرم؛ این یک بی‌مسئولیتی‌ست و سلامت افراد دیگر را هم به خطر می‌اندازد. اگر میخواهید که سکس بدون کاندوم داشته باشید، هم شما و هم پارتنرتان باید از نظر بیماری‌های جنسی تحت نظارت باشید و از یک روش دیگر برای جلوگیری از بارداری مثل قرص، برچسب یا ایمپلنت مخصوص استفاده کنید.

7. خودارضایی رسیدن به ارگاسم را مشکل می‌کند!
خودارضایی رسیدن به ارگاسم را راحت‌تر میکند، نه سخت‌تر؛ با کمک خودارضایی شما با بدن خود ارتباط برقرار میکنید، و متوجه می‌شوید که چه چیزهایی برای شما تحریک کننده است. اگر خود شما نمیدانید که چه چیزی باعث ارضا شدنتان میشود، چگونه از پارتنر خود توقع دارید که آن را متوجه شود؟
اگر خود شما نمیدانید که چه چیزی باعث ارضا شدنتان میشود، چگونه از پارتنر خود توقع دارید که آن را متوجه شود؟
اگر شما از یک ویبراتور روزی ۵ مرتبه در شدیدترین حالت آن استفاده میکنید، ممکن است در ناحیه تناسلی خود با بی‌حسی مواجه شوید. بی‌حسی ناشی از استفاده‌ی ویبراتور میتواند رسیدن به ارگاسم را در حین دخول به طور موقت سخت‌تر کند، ولی تحقیقات نشان داده است که این اتفاق نادر و موقتی است.

8. اگر در آب سکس کنید، باردار نمیشوید!
شما نمیتوانید که اسپرم‌ها را با شستن از واژن خارج کنید و انتظار داشته باشید که حامله نشوید! همانطور که قبلا گفتیم اسپرم سالم بعد از اینکه در واژن قرار گرفت، چه شما در یک دریاچه یا اقیانوس یا استخر یا حتی جکوزی باشید، آنها حرکت خود را به سمت دهانه‌ی رحم شروع میکنند.

9. داشتن سکس‌های زیاد خجالت‌آور است!
سکس لذتبخش و مفرح بوده البته کاملا خصوصی و بخشی طبیعی از تجربه انسان بودن است(از تجربه و خاطرات سکس خود برای دوستان و آشنایان تعریف نکیند). مهم است که از یک روش مطمئن جلوگیری و کاندوم یا سد دهانی برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی استفاده کنیم. ایمنی، رضایت و لذت را در اولویت قرار دهید و هر چقدر که دلتان میخواهد سکس داشته باشید!

منبع : https://www.allure.com/story/sex-educator-debunks-myths

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحات مترجم:
۱. چون اسپرم‌ها در مایع منی حرکت می کنند، به حرکت آنها اصطلاحا شنا کردن گفته می‌شود.
۲. نوع خاصی از کاندوم‌ها که برای سکس دهانی استفاده میشود.

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید