نشانه دوست دختران سوء استفاده‌گر

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

15 نشانه ناراحت‌کننده که ثابت می‌کند دختری که دوستش ‌دارید، فقط به فکر سوءاستفاده‌کردن از شماست

آیا به دختری علاقه‌مند هستید که مدام رفتارهای ضد‌و‌نقیضی نشان می‌دهد؟ اگر کارهایش با این نشانه‌ها مطابقت دارد، فقط به دنبال سود‌جویی و سوءاستفاده از شماست.
شک دارید که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اید؟ شاید قبلاً هم شک‌هایی داشتید اما چون دختر مورد‌علاقه‌تان از هرنظر کامل بوده، جرئت پذیرشش را نداشتید.
ممکن است با تمام ایده‌آل‌های شما منطبق باشد یا بگوید که او هم شما را دوست دارد. حتی ممکن است در حال حاضر با او رابطه دارید. ولی چرا حس می‌کنید همچنان به اجبار باهم در ارتباطید؟ گیجی و اعتمادبه‌نفستان در رابطه چه دلیلی دارد؟
هر‌از‌گاهی دختری پیدا می‌شود که تمام معیار‌های دوست‌دختر رویا‌های شما را یک‌جا در خودش دارد. ولی اگر همان چند هفتۀ اول به چیزی در رفتارش شک کردید، یا دارد از شما سوءاستفاده می‌کند یا اسم شما را هم به لیست انتظارش اضافه کرده است.
پس چگونه مطمئن شویم که دختری که دوستش داریم از ما سوءاستفاده می‌کند؟


ویژگی‌های ظریف اما مهم دختر‌های سوءاستفاده‌چی
این‌که بفهمید کسی از شما سوءاستفاده می‌کند نا‌امید‌کننده است، به خصوص اگر آن شخص را دوست داشته باشید. پس ایراد از کجاست؟ هرکاری از دستتان بر می‌آمده انجام می‌دهید تا خوشحالش کنید و بهترین دوست‌پسر دنیا باشید.
برای کسی که قدر‌دان وجود شما نباشد، تمام حرف‌ها و کارهای خوب دنیا هم کافی نیست. اما آیا واقعاً کسی که دوستش دارید فقط قصد سوءاستفاده‌کردن از شما را دارد؟ در ادامه خواهیم دید.


1. مدام می‌خواهد راحتش بگذارید
دو هفته‌ای هست که او‌ را ندیده‌اید، ولی می‌خواهد تنها باشد. یا این‌که اجازۀ پیله‌کردن و گیر‌دادن به شما را دارد ولی اگر همین کار را شما انجام دهید، غیرقابل‌تحمل است. چند روزی پشت‌سر‌هم به شما پیله می‌کند و چند روزی کاملاً شما را نادیده می‌گیرد.
البته خیلی از دختر‌ها دوست دارند دست‌نیافتنی باشند. ولی دختری که واقعاً به شما علاقه ‌دارد، مدتی طولانی این‌کار را ادامه نمی‌دهد. اگر واقعاً شما را دوست ‌داشته باشد، هرچقدر هم که آدم مستقلی باشد، بودن شما خوشحالش می‌کند. پس شاید دلیلش این باشد که برنامه‌اش را برای پسر‌های دیگر خالی گذاشته ‌است.


2. بیشتر مثل یک دوست رفتار می‌کند تا دوست‌دختر
آیا هر‌از‌گاهی دوست‌دختر جدیدتان با شما دوستانه برخورد می‌کند؟ یا مثلاً می‌گوید که دوستتان دارد ولی برای این نوع رابطه آماده نیست و دارید خیلی سریع پیش می‌روید؟
این که دختری که دوستش دارید شما را بهترین دوست خودش بداند، خیلی هم نشانۀ خوبی است. عشق و دوستی دو روی یک سکه هستند. ولی اگر برایش فقط در حد «دوست» هستید، احتمالاً از شما فقط برای جلب ‌توجه استفاده می‌کند و به‌دنبال رابطه با کسی است که یک‌طرفه عاشقش باشد.


3. دوستانش شما را نمی‌شناسند
یکی از رایج‌ترین نشانه‌های دخترهای سوءاستفاده‌چی، این است که شما را به دوستانش معرفی نمی‌کند. اگر روزی با یکی از دوستان او برخورد کردید، به عکس‌العمل و حالت چهره‌اش دقت کنید. اگر ناگهان رفتار عجیبی نشان داد (به‌خصوص اگر معمولاً دختر برون‌گرایی باشد)، قطعاً یک جای کار می‌لنگد و اگر روزی او را همراه جمعی از دوستانش دیدید و حتی یک نفر در جمع شما را نمی‌شناخت، اوضاع خراب‌تر از این حرف‌هاست.


4. باهم قرار می‌گذارید…ولی فقط در ظاهر
با‌هم قرار می‌گذارید و هردو از این ارتباط باخبرید. ولی اگر قرار باشد فقط شما دونفر این را بدانید، این چه‌جور قرار گذاشتنی است؟
آیا شما را به‌عنوان دوستش معرفی ‌می‌کند یا وقتی با شما دیده می‌شود خجالت می‌کشد؟ هرچقدر هم که دختری تو‌دار و بی‌سروصدا باشد، از این که پز دوست‌پسرش را به بقیه بدهد خوشش می‌آید.
پس اگر شما را به چشم مرد رویاهایش ببیند، مثل لباس نویی که تازه خریده شما را به همه نشان ‌می‌دهد. چون لذت می‌برد که دختران دیگر خواهان چیزی باشند که فقط خودش آن‌ را دارد. ولی اگر قصد سوءاستفاده‌کردن داشته باشد، فقط وقتی رابطه را گردن می‌گیرد که باهم تنها باشید.


5. دوستانش از شما سوءاستفاده می‌کنند
نشانۀ دیگری که دختری دارد از شما سوءاستفاده می‌کند، این است که دوستانش هم همین‌کار را با شما می‌کنند. مواقعی که در جمع دوستانش هستید (اگر اصلاً چنین چیزی اتفاق بیفتد)، آیا جز در مواردی که بخواهند کاری را به گردنتان بیاندازند، در جمع حسابتان می‌کنند؟
بله، این دختر به دنبال سوءاستفاده ار شماست و همۀ دوستانش هم خبر دارند.


6. به رابطه‌تان اسمی نمی‌دهد
اگر نخواهید، مجبور نیستید که برای رابطه‌ای که باهم دارید اسمی بگذارید. ولی اگر این را می‌خواهید و دوست‌دخترتان هم این موضوع را می‌داند اما تکلیف رابطه را مشخص نمی‌کند، رابطۀ شما وضع خوبی ندارد.
البته ممکن ‌است دوست‌دخترتان دربارۀ حسی که هر دو به این رابطه دارید سردرگم باشد؛ به‌خصوص اگر اخیراً قطع رابطه کرده یا هم‌چنان با شخص دیگری ارتباط دارد. اما این توجیهی برای صادق‌نبودن با شما نیست.
اگر واقعاً دوست ‌دارد که با شما باشد، چیزی برای سردرگمی وجود ندارد. البته نگران نباشید. چنین رفتاری لزوماً نشان نمی‌دهد که دختر قصد سوءاستفاده از شما را دارد. شاید فقط فکر می‌کند با این‌که رابطه اسمی نداشته باشد، راحت‌ترید یا فقط سوءتفاهم ساده باشد که با صحبت‌کردن قابل حل است.
اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از او بخواهید نوع رابطۀ شما را مشخص کند. اگر باز هم سر باز زد، زمان بیشتری صرف رابطه نکنید، چون دیر ‌یا‌ زود دست رد به سینۀ شما خواهد زد.


7. دربارۀ سوابق روابط عشقی پیچیده‌اش صحبت می‌کند
آیا زمان زیادی را صرف تعریف‌کردن تاریخچۀ غم‌ناک روابط عاشقانه‌اش می‌کند؟ دخترانی که به سوءاستفاده و آزار مردان رو می‌آوردند، زنان سر‌در‌گمی هستند که می‌خواهند خاطر‌جمع باشند و همیشه دوست داشته شوند.
شاید این دختر عشق زندگی‌اش را از دست داده است و بخواهد شما را جایگزینش کند، یا فقط دنبال چیزی باشد که با آن به خودش ثابت کند ارزش دوست‌داشته‌شدن دارد. شاید این‌قدر او را رد کرده‌اند که حاضر است با اولین پسری که به او توجه نشان بدهد سر‌و‌سامان بگیرد.
به این موارد توجه ‌کنید و نگذارید دختری که دوستش دارید از شما سوءاستفاده کند.


8. فقط وقتی احساس بی‌کسی کند دلش برایتان تنگ می‌شود
فقط وقتی احساس تنهایی و بی‌کسی کند بیان می‌کند که دلش تنگ شده؟ شاید خوابش نمی‌برده که شما را به خانه‌اش دعوت کرده ‌است. شاید می‌گوید به خانه‌اش بروید چون نمی‌خواهد تنها بماند. شاید حتی در بوسه و سکس‌ از خودش ذوق نشان دهد ولی زیادی دلتان را خوش نکنید. معنی دیگرش این است که شما گزینۀ آخرید یا تنها کسی هستید که دارد.
دختری که واقعاً دوستتان دارد حتماً نباید تنها، غمگین یا حشری باشد تا یادتان بیفتد. رابطه با دختری که مدام از شما سوءاستفاده می‌کند مثل راه‌رفتن روی لبۀ تیغ است. خودش شروع‌کنندۀ رابطه است و هروقت هوس کرد هم خودش تمامش می‌کند.
ممکن است این کار را از سر بی‌حوصلگی انجام دهد یا با عشق ورزیدن الکی، ذهنتان را به بازی بگیرد. هر دلیلی که برای این کارش دارد، بهتر است از او فاصله بگیرید.


9. رابطه را او مدیریت می‌کند
اگر در همۀ موارد گوش‌به‌فرمان او هستید، کنترل کامل در رابطه را به او داده‌اید. آیا هروقت دلش بخواهد شما را می‌بیند یا هر وقت برایش زحمتی نداشت از شما می‌خواهد به دیدنش بروید؟ شما هم با خودتان فکر می‌کنید که اگر اختیار همه چیز دست او باشد شما را بیشتر دوست خواهد داشت. راهش این نیست.
اختیار رابطه باید دست هر دوی شما باشد وگرنه تا ابد شما فقط باید دستورات را اجرا کنید و باج بدهید. عدم توازن قدرت در رابطه، عاقبت خوبی برای شما ندارد.


10. باید همیشه به حرف‌هایش گوش کنید ولی خودش گوش شنوا ندارد
منظور این حرف کسانی نیستند که کم‌توجه یا فراموش‌کارند. منظور دختری است که ساعت‌ها با میل و رغبت دربارۀ خودش صحبت می‌کند.
همه‌چیز از آمار معشوق‌های سابقش گرفته تا فیلم‌های موردعلاقه‌‌اش، تفریحاتش و حتی تفریحات دوستانش را از بَرید ولی او دربارۀ شما چیزی نمی‌داند. اگر هم دربارۀ خودتان حرفی بزنید، یا به‌کل از حافظه‌اش پاک می‌شود یا سریع بحث را عوض می‌کند و دوباره دربارۀ خودش صحبت می‌کند و اگر حتی چیزی را همین دیروز به او گفته باشید، یادش نیست.
اگر با چنین کسی در ارتباطید، احتمالاً بودن با شما فقط وسیله‌ای است تا حس بهتری به خودش پیدا‌ کند. البته شاید بعضی‌ها بی‌توجه باشند یا متوجه بی‌فکری خودشان نشوند. اگر دختری ذاتاً این اخلاق را دارد شاید تنها راهش این باشد که به او کمک کنید تا شنوندۀ بهتری باشد.


11. با کس دیگری رابطه دارد
اگر اول رابطه‌ای حرف از «زندگی عشقی پیچیده» شد، شک نکنید این دختر از همان‌هاست که قرار است از شما سوءاستفاده کند. دختری که دوستش دارید احتمالاً کسی را برای خودش دارد، اما هر بار که با شما هم‌کلام می‌شود فکر می‌کنید دلایل بیشتری به او داده‌اید که از شما خوشش بیاید.
این حرف‌زدن ها را هم به فال نیک می‌گیرید و توقع دارید دوست‌پسرش را رها کند و به جای او با شما باشد. او هم از این خوش‌باوری استقبال می‌کند. با شما قرار می‌گذارد، حرف می‌زنید و حتی شاید هم‌دیگر را ببوسید.
همین باعث سردرگمی شما می‌شود. هم دست از سر شما بر نمی‌دارد هم دوست‌پسرش را ترک نمی‌کند. هم می‌گوید از شرایط راضی نیست هم کاری برای تغییرش نمی‌کند.
شاید هر زنی هزار دلیل برای خیانت داشته باشد، ولی لزومی ندارد شما خودتان را قاتی این جریان‌ها بکنید. چون با این‌کار عمداً به خودتان و احتمالاً یک مرد دیگر آسیب می‌زنید. اگر کسی به دوست‌پسرش با شما خیانت می‌کند، چه تضمینی وجود دارد که این کار را با شما نکند؟
پس اگر درگیر چنین روابطی هستید، از این مدل دخترها حتماً فاصله بگیرید. تازه بعید نیست که چند نفر دیگر را هم جز شما درگیر این بازی‌ها کرده باشد.


12. بیش از حد شما را تغییر می‌دهد
مدل موی شما را عوض می‌کند؟ مجبورتان می‌کند شکل خاصی لباس بپوشید که با آن راحت نیستید؟ مجبورید رفتار یا عادتی را ترک کنید صرفاً برای اینکه به نظرش عجیب یا احمقانه است؟
بعضی‌ها بدشان نمی‌آید در عشق زور بگویند یا شخصیت پارتنرشان را عوض کنند. خیلی کار درستی نیست ولی می‌تواند از سر دوست‌داشتن باشد. اما اگر کسی شما را مطابق خواسته‌ها و توقعات خودش تغییر می‌دهد، کار عاشقانه‌ای نیست.
در دو حالت ممکن است کسی این کار را با شما بکند: از شما برای جلب توجه استفاده کند ولی از مدلی که هستید خوشش نمی‌آید یا اینکه به شدت کنترل‌گر است و دوست دارد همه‌چیز مطابق میل و سلیقۀ خودش باشد.
هرکدام از این دو حالت که باشد، این دختر مناسب شما نیست. خوش‌باور نباشید و سعی نکنید به هر قیمتی رضایت خاطر کسی را جلب کنید. برای پارتنرتان تغییر کنید ولی لازم نیست حتما ذاتتان را هم عوض کنید.


13. دربارۀ مردهای دیگر صحبت می‌کند
اگر دختری شما را دوست داشته باشد، به همه و شما اطمینان می‌دهد که فقط ‌و فقط از شما خوشش می‌آید. شاید سعی کند حسادت شما را برانگیخته کند ولی زیاده روی نمی‌کند.
اگر واقعاً قصدش سوءاستفاده از شما باشد، خیلی راحت جلوی شما دربارۀ مردان دیگر صحبت می‌کند. اگر حتی حس رقابت با مردان دیگر تهدیدی برای رابطۀ ی شما محسوب نشود، او کار را تا آنجا پیش خواهد برد که حس آرامش نداشته باشید و مدام خودتان را با مردان دیگر مقایسه کنید.


14. از فکر دوست‌پسر سابقش بیرون نمی‌آید
اشکالی ندارد اگر گذشتۀ دوست‌دخترتان حس حسادت شما را برانگیخته می‌کند، ولی باید همۀ ماجراها در همان گذشته دفن شده باشد. بعضی ها آنقدر خودخواهند که ضمن اینکه برای شکست عشقیشان خودخوری می‌کنند، تمایل به آزار دیگران دارند.
اگر دختری تازه با کسی که دیوانه‌وار عاشقش بوده قطع رابطه کرده، خودتان را وسط این مهلکه نیندازید. بعید نیست از شما به‌عنوان پلی برای برگشتن به دوست‌پسر سابقش استفاده کند و اگر نقشه‌اش جواب داد، شک نکنید اسم شما را هم بعداً یادش نمی‌آید.


15. به شواهد دقت کنید
اگر تکلیفتان با رابطه مشخص نیست و مردد هستید، به شواهد دقت کنید. مسلماً نمی‌شود از روی حس درونی و غریزه وارد رابطه شد. ولی یادآوری موارد دیگری که توضیح دادیم کمک می‌کند قضاوت درست‌تری داشته باشید. منتها گاهی اوقات شرایط به‌گونه‌ای است که حاضر نیستیم واقعیت‌ها را ببینیم ،مگر اینکه حس درونی ما مجبورمان کند به آن‌ها توجه کنیم.


وقتی مطمئن شدیم دختری از ما سوءاستفاده می‌کرده چکار کنیم؟
اگر دلایل کافی پیدا کردید که دختری قصدش از رابطه سوءاستفاده بوده، چه می‌شود؟‌ دو راه پیش رو دارید:

1. قبل از این که آسیبی ببینید ترکش کنید
نسل خانم‌ها که منقرض نشده است. شاید طرف به نظر شما خیلی با کمالات باشد ولی دلیل نمی‌شود نتوانید کسی بهتر از او را پیدا کنید. شرطش فقط این است که اول آدم اشتباه را از زندگیتان بیرون کنید تا آدم درست وارد زندگی شما شود.

2. با هم حرف بزنید و درستش کنید
گفت‌و‌گو کلید یک رابطۀ سالم است. تقریباً پاسخ تمام مشکلات هم هست. اگر شک دارید که دارد از شما سوءاستفاده می‌کند، با هم درباره‌اش صادقانه حرف بزنید. ساده نیست ولی دانستن حقیقت خیلی حس بهتری دارد.


سوءاستفادۀ دخترها از پسرها به این دلیل راحت است که هر دو جنسیت، به کلیشه‌های پیله‌بودن پسرها در رابطه عادت کرده‌اند. متقابلاً گاهی همین کلیشه دلیل عاشق‌شدن دخترهاست. البته اغلب اوقات دختر‌ها این‌قدر به این کارها ادامه ‌می‌دهند تا چیزی از پسرها باقی نماند. پس دقت کنید و احساساتتان را برای آدم بهتری خرج کنید.


Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید