دروغ هایی که درباره رابطه جنسی به پسران می گوییم

میزان پیشرفت در خواندن

فهرست مطالب

درحالی‌که جامعه٬ یک فرهنگ مردمحور را در مورد سکس ترویج می‌دهد، لزوما سکس برای مردها یک امر راحت و ساده‌ نیست. به پسرها اینگونه آموخته می‌شود که «مردان واقعی» متجاوز و پرخاشگر جنسی هستند. اصول مردانگی نادرست، ناآگاهی و جهالت را ترویج می‌کند. این برچسب‌ها درباره میل جنسی مردان، به افزایش رفتارپرخطر، خشونت، و گسترش بیماری های مقاربتی و روانی  شده است.

پسرها، نیمی از معادله رابطه جنسی هستند و ما باید به همه درس‌های درست در مورد آناتومی، معاشرت و ارتباط، رضایت و توافق را آموزش دهیم. به این منظور لازم است که در مورد این دروغی هایی که به پسرها در مورد سکس آموزش داده می‌شود، به درستی آگاهی رسانی کنیم.

 

مقاله  ” دروغ هایی که درباره رابطه جنسی به دختران می گوییم “  را نیز مطالعه کنید

 

1) اندازه آلت تناسلی مهمترین موضوع است

اگر تنها یک موضوع وجود داشته باشد که جامعه به طورپیوسته با مردانگی برابر دانسته و به عنوان شاخص مرد بودن معرفی کرده باشد، اندازه آلت تناسلی است! بنابراین اصلا جای شگفتی ندارد که پسران بسیاری همیشه نگران سایز آلت خود باشند.

واقعیت این است: سایز برای برخی افراد، گاهی اوقات مهم است. اما مهمترین موضوع نیست.

سایز واقعی آلت در حالت نعوظ به طور متوسط بین ۱۳ تا ۱۷ سانتیمتر در طول و ۱۰ تا ۱۳ سانتیمتر در کلفتی است.

در ضمن، شیمی و هم سنخی افراد و ارتباط جنسی آنها، عاملی است که از سایز مهم‌تر است. همانطور که دکتر دبی هربنیک در موسسه کینزی معتقد است: «پژوهش‌ها همیشه نشان داده است که رضایت جنسی بیشتر از پیوند روانی، صمیمیت و رضایت از رابطه ناشی می‌شود- نه فقط سایز یا فرم اندام تناسلی یک فرد.»

 

2) سکس فقط به دخول خلاصه می‌شود

مفهوم پذیرفته شده از باکرگی که آن را فقط به دخول در واژن تقلیل می‌دهد، بی‌معناست و از انواع دیگر سکس مثل سکس دهانی (اورال) و سکس مقعدی (آنال) غافل می‌شود. و همچنین مفاهیم و تجربه های فردی از نزدیکی را درنظر نمی‌گیرد. فراتر از بکارت و دخول، چیزهای بسیار زیادی پیرامون سکس، عشق و رابطه وجود دارد.

 

3) همه‌ی مردها آلت تناسلی دارند

بسیاری روی آناتومی کسانی که در هنگام تولد به‌عنوان پسر شناخته می‌شوند متمرکز می‌شوند تا فضایی را به وجود بیاورند برای بحث درباره موضوعاتی که پسرها اغلب فرصتی برای اینکه به راحتی در مورد آن گفتگو کنند را نمی‌یابند.

دوباره تاکید می‌کنیم که هویت جنسیتی متفاوت از جنس بیولوژیکی است. مردانگی با چیزی که بین دو پا وجود دارد تعریف نمی‌شود.

 

4) مردها همیشه برای سکس آماده‌اند

جامعه تاکید زیادی روی شهوت جنسی مرد دارد به گونه‌ای که حتی یک بی‌میلی جنسی لحظه‌ای می‌تواند احساس مرد نبودن و اختگی را برای مرد ایجاد کند. اما گاهی مردها -مانند زنان- برای سکس آمادگی ندارند. مواردی مانند رژیم غذایی، خواب، استرس و اعتماد به نفس همه می توانند روی مزاج و حوصله افراد تاثیر بگذارند.

ازهمه مهمتر، روندهای معمول در مورد سکس نمی‌تواند معرف ترجیح شخصی همه افراد باشد؛ برخی مردها بودن با یک همسر برای همیشه را ترجیح می‌دهند، برخی سکس تفننی می‌خواهند، و برخی اصلا سکس نمی‌خواهند. دیگر زمان آن رسیده است که صحبت کردن در مورد میل جنسی براساس کلیشه های جنسیتی را متوقف کنیم.

 

8) به پسرها تجاوز نمی شود

تجاوز یک جرم فارغ از جنسیت است و یک پیمایش که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که تعداد مردهایی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند نسبت به آنچه تصور می‌شود بسیار بیشتر است. این پیمایش که ۴۰،۰۰۰ خانواده را بررسی کرده نشان می‌دهد ۳۸٪ از تجاوزها و آزارهای جنسی علیه مردان بوده است – که این عدد فاصله زیادی با آمار ۵ تا ۱۴٪ قربانی مرد دارد که قبلا تصور می‌شد. فارغ از این آمارها، انکار واقعیت تجاوز علیه مردها بسیار به قربانیانش آسیب می‌رساند.

با این وجود چرا بسیاری نمی‌خواهند بپذیرند که به مردها هم تجاوز می شود؟ این تصورغلط از این تفکر که مردها همیشه سکس می‌خواهند ریشه می‌گیرد، این تفکری است که میزان زیادی درد و پریشانی برای قربانیانش به‌وجود می‌آورد.

همانطور که جنیفر مارش گفته است: «قربانیان مرد اغلب احساس می‌کنند که مشکل از آنهاست اگر آنها از تجاوزی که به آنها می‌شود لذت نمی برند.»

 

6) پسرها به واكسن(اچ پی وی) نیاز ندارند

اگرچه زگیل و سرطان‌های دهانه رحم بیشتر مرتبط با زنان است، اما مردها هم می‌توانند ناقل این بیماری‌ها به پارتنرشان باشند. این واکسن از چهارنوع مختلف اچ پی وی پیشگیری می‌کند، دو نوع آن زگیل‌های واژنی و دو نوع آن سرطان دهانه‌ی رحم را به‌وجود می‌آورند.

مردها هم می‌توانند دچار عفونت مجاری ادراری و دیگر عفونت‌‌ها شوند. هرچند آنها به این بیماری‌ها به اندازه زنان دچار نمی‌شوند، اما وقتی آنها به این بیماری‌ها دچار می‌شوند دیگر رابطه جنسی به اندازه قبل برای آنها لذت بخش نخواهد بود.

 

7) پورن یک راه خیلی خوب برای آموختن راجع به سکس است

فارغ از نظرات شخصی راجع به دلالت های اخلاقی پورن، کم و بیش همه همچنان پورن نگاه می‌کنند. بنابراین مهم است که به یاد داشته باشیم سکسی که در پورن مشاهده می‌کنیم یک سکس واقعی نیست. پورن مانند همه محصولات سینمایی، بازیگر، کارگردان، ادیتور و میزان زیادی مبالغه دارد.

برای مثال: برخلاف تمام نمایش‌های همیشگی پورن از دخول٬ اکثر زنان با دخول تنها به ارگاسم نمی‌رسند. سکس واقعی متفاوت از پورن است و شامل این واقعیت هم می‌شود که مردها گالن‌هایی از منی تولید نمی‌کنند، همه اندام‌های جنسی شبیه به هم نیستند و بدن انسانها مو دارد.

به‌این دلیل که پورن یک نمایش است نه یک دستورالعمل، تماشای زیاد آن به احتمال خیلی زیاد از کسی یک پارتنر بهتر نمی‌سازد. صحبت کردن با پارتنرتان در مورد اینکه چه چیزی او را خوشحال می‌کند، احتمالا راه خیلی بهتری خواهد بود.

 

8) وقتی کار مرد تمام می‌شود، سکس به پایان می رسد

 

سکس یک فعالیت پایان گرا نیست و ارگاسم هم همه چیز نیست. در هرصورت طی کردن مسیر اغلب مهمتر از مقصد است.

 

9) سکس باید برای ساعت‌ها ادامه یابد

سکس طولانی و کمدیِ رمانتیکی که در پورن به نمایش گذاشته می‌شود، غیرواقعی است و احتمالا در زندگی واقعی هم دردناک خواهد بود. مردها هم مانند زنها ممکن است بعد از سکس، دچار زخم یا خراشی شوند.

در واقعیت، سکس (به جز مرحله عشق بازی)، به‌طور متوسط 5 تا 10 دقیقه به طول می‌انجامد. (البته که این زمان معرف همه روابط سکسی برای همه افراد نیست و قطعا می‌تواند بیشتر از این هم به طول بیانجامد.)

 

10) سکس دهانی و سکس مقعدی از سکس واژنی کم خطرتر است

درحالی‌که سکس دهانی و سکس مقعدی احتمالا منجر به بارداری نمی‌شوند و سکس دهانی کمتر از همه منتقل کننده ویروس اچ آی وی است، هنوز امکان انتقال بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی وجود دارد.

گزینه ها و انتخاب‌های مختلف به معنای خطرهای مختلف است، نه لزوما به معنای خطر و ریسک کمتر. امن‌ترین راه این است که مطمئن باشید خودتان و پارتنرتان به‌طور منظم آزمایش انجام می‌دهید، و البته که کاندوم هم استفاده می‌کنید.

 

11) نعوظ همیشه به این معناست که یک مرد سکس می‌خواهد (و برعکس)

نعوظ ممکن است به‌طور اتفاقی برای پسرها به دلایل اتفاقی رخ دهد، مخصوصا در دوران بلوغ،سرما،احساس ادرارو . . . نعوظِ خود به‌خود ممکن است برای برخی شرم‌آور باشد، اما این نرمال است و گاهی هیچ ارتباطی با اینکه یک شخص چگونه برانگیخته می‌شود ندارد.

 

12) حتا اگر پارتنرتان به شما گفت نه، به معنای بله است

به‌دلیل میزان زیادی شرم و برچسب که درباره میل جنسی وجود دارد، صحبت از توافق در رابطه جنسی گاهی ممکن است عجیب به‌نظر برسد مخصوصا وقتی که جوان هستید. ما باید بتوانیم به این شرم در صحبت در مورد رابطه جنسی غلبه کنیم، به‌ این دلیل که این گفتگوها مهم‌ترین مکالمه هایی هستند که ما می‌توانیم داشته باشیم.

ما باید هم به دختران و هم به پسران آموزش دهیم که در نیت‌هایشان با یکدیگر شفاف باشند و همیشه به آناتومی بدن دیگری احترام بگذارند. این شفافیت با تاکید بر این موضوع می آید که: «نه» معنای «نه» می‌دهد. بیان نکردن یک بله واضح و شفاف هم معنای نه می‌دهد. نوشیدن الکل و نوع لباس‌پوشیدن هم به معنای رضایت برای رابطه جنسی نیست.

 

13) زنان (و اندام‌های جنسی‌شان) پیچیده و ترسناک هستند

برخلاف تصور عموم، ارگاسم زنانه امری پیچیده و رمزآلود است.

آیا ارگاسم می‌تواند برای بسیاری از زنان سخت باشد؟ قطعا. اما وقتی به‌طور پیوسته به مردان و زنان گفته می‌شود که راضی کردن زنان برای سکس یک کار بسیار سخت و دشوار است، درواقع داریم زنان را برای استرس و شکست آماده می‌کنیم.

به جای این کار باید اصلی‌ترین موضوعات را در رابطه جنسی به زنان و مردان آموزش دهیم. باتوجه به اینکه بدن هرکس با دیگری اندکی تفاوت دارد، بنابراین باید به دختران و پسران آموزش دهیم که به راحتی با پارتنرهایشان در مورد اینکه چه چیزی دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند صحبت کنند. این یک مهارت است که در تمام مراحل زندگی چه در تختخواب و چه خارج از آن به کار می‌آید.

 

14) پسرها نمی‌توانند منتظر بمانند و صبور باشند

به این دلیل که این کلیشه راجع به پسرها وجود دارد که پسرها همیشه سکس می‌خواهند، بسیاری انتظار دارند که همه پسرها اینگونه باشند.

هنجارهای اجتماعی اینگونه دیکته می‌کند که همه پسرها همیشه مشتاق هستند که با دیدن هر دختری که موردپسندشان است با او سکس داشته باشند، اما این درست نیست.

همانطور که برخلاف تصور عموم بسیاری از زنان از سکس تفننی لذت می‌برند، بسیاری از مردان علاقه‌ای به آن ندارند و ترجیح می‌دهند منتظر بمانند و برخی علاقه ای به تجربه جذابیت‌های جنسی ندارند.

پنداشتن سکس باعث نمی‌شود کسی کمتر مرد باشد٬ زیرا چیزی که شما هستید وابسته به کسی که با او می‌خوابید نیست و این واقعا به هیچ کس غیر از شما مربوط نمی‌شود.

 

منبع : https://everydayfeminism.com/2014/07/17-lies-about-sex

Twitter
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، از متخصصین مشاوره بگیرید.

دیدگاه خود را درج کنید